فرماندار آستارا خبر داد؛

آزادسازی حریم سواحل آستارا با حکم قضایی | ۳۶ مورد تصرفات مردمی وجود دارد

سرپرست فرمانداری آستارا از آغاز مرحله نخست آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل این شهرستان با حکم مقام قضایی خبر داد و گفت:۳۶ مورد تصرفات مردمی در نوار ساحلی این شهرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست فرمانداری آستارا از آغاز مرحله نخست آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل این شهرستان با حکم مقام قضایی خبر داد.

عنایت رضایی پور به خبرنگار دیارمیرزا گفت: در پی دستور ریاست محترم جمهور و تاکید استاندار گیلان به همراه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و مسئولان ادارات و سازمان های متولی در روزهای گذشته از نوار ساحلی بازدید و نقاط مورد نظر شناسایی شد.

رضایی پور بیان کرد: در حریم ۶۰ متری دریا ساخت و سازهای مربوط به نهادها و ادارات وجود ندارد اما ۳۶ مورد تصرفات مردمی در نوار ساحلی این شهرستان وجود دارد که برای هفت مورد آن حکم دادگستری از سال ۹۷ صادر شده بود.

نماینده عالی دولت در آستارا اضافه کرد: امروز بعد از سه سال اولین حکم اجرا شد و ۶ هزار مترمربع زمین ساحلی از تصرف اشخاص خارج و حدود ۲۴۰متر حصار بلوکی و ۲۰۰ متر سازه چوبی و آهنی تخریب شد و سازه های مربوط به ۶ حکم دیگر نیز در روزهای آینده تخریب خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در طرح ساحلی شهرداری لوندویل هم مانع انباشت ماسه بود که مسیر عبور برای عموم مردم آزادسازی شد و دستور رئیس ‌جمهوری برای آزادسازی سواحل باعث تقویت گردشگری، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در منطقه می‌ شود و در ۱۲ روز باقی مانده نیز به طور جدی این دستور پیگیری و اجرا می شود.

Share