امام جمعه موقت آستارا؛

دشمن از نام شهید سلیمانی هم می ترسد

نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت آبی کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام ناصر صالحی در ابتدای خطبه اول با اشاره به روایتی ازامام محمد باقر(ع) در باب پایه های اسلام و مسلمانی گفت: بنا به فرمایش امام باقر علیه السلام نماز خواندن از مهم ترین پایه های مسلمانی است و بزرگان علم در هنگام مشکلات با نماز خواندن از پس آن بر می آمدند، نماز جماعت نعمتی است که با چیزی عوض نمی شود.

صالحی با اشاره به لزوم برپایی نماز جماعت در اداره ها بیان کرد: چرا برخی کارمندان اقامه نماز را سبک می شمارند؟ تاکید امیرالمؤمنین به فرمانداران خود برپایی با شکوه نماز جماعت است، پاسخ به خدا هیچ عذر و بهانه ای ندارد و مسلمان باید به ندای حی الصلوه جواب بدهد.

وی زکات، روزه و ولایت را از مهمترین اصول و پایه های اسلام دانست و تصریح کرد: ولایت از مهمترین اصول مسلمانی است و مومن با ولایت پذیری عاقبت خود را ختم به خیر کرده و رستگاری می شود.

 صالحی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به لزوم ولایت پذیری توسط امت اسلامی گفت: ۸ دی در گیلان و ۹ دی در سراسر کشور روز میثاق امت با ولایت است و اگر امت برای گرفتن حق خود با ولایت بیعت کند، دچار مشکل نشده و به راه فتنه کشیده نمی شوند.

صالحی گفت: اگر خواص در جامعه کار خود را درست انجام ندهند مردم با اندکی تبلیغات سو، به راه نادرست کشیده می شوند، امروز بصیرت جامعه پایین است و باید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بصیرت یعنی هر شخصی در جامعه کار خود را به نحو احسن انجام دهد، تصریح کرد: امروز دنیا تشنه و طالب رهبری مانند مقام معظم رهبری است، هدف دشمن به بیراهه بردن ما است و باید بصیرت جامعه به خصوص خواص افزایش پیدا کند.

خطیب جمعه موقت آستارا با اشاره به ولایت پذیری سردار سلیمانی بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادتش، بیش از زمان حیات خود برای گسترش ولایت پذیری و جهش بصیرت تاثیر گذار هستند.

صالحی با اشاره به بازی رسانه ای دشمن علیه کشورمان گفت: حق و حقیقت و حقانیت در دست ما و دروغ و توطئه در دست دشمن ولی با استفاده از ابزار رسانه امروز در صدد دستیابی به اهداف کور خود هستند، امروز دشمن از نام شهید سلیمانی هم می ترسد.

وی ادامه داد: ما در بحث فضای مجازی، اینترنت، پرتاب ماهواره و دیگر حوزه ها پیشرفت های قابل توجهی داشتیم و باید در این حوزه ها بیشتر کار شود.

صالحی با اشاره به درگذشت شهادت گونه سفیر سابق کشورمان در یمن گفت: ایشان برادر ۲ شهید بودند و از انسان های مورد تایید رهبر معظم انقلاب و شخص بصیری بودند و باید در کارنامه اعمال خود، بصیرت را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ در خلیج فارس تصریح کرد: دشمن از این رزمایش ها به وحشت افتاده و حساب کار دستش آمده است، دشمن ادعای حمله به نقاط حساس جمهوری اسلامی ایران را دارد، ما عین الاسد را زدیم و آمریکا هیچ غلطی نکرد، حال می خواهید با کمک آمریکا به ایران حمله کنید؟ در صورت حمله به جمهوری اسلامی ایران هیچ کشور شریک جرمی در کاخ های خود امنیت جانی نخواهد داشت.

صالحی با اشاره به اینکه اینها تنها سیاست بازی دشمنان برای صحبت بیهوده است، تصریح کرد: رزمندگان ما تنها منتظر ندای رهبری برای نابودی اسرائیل هستند و با رسیدن این روز، اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.

Share