هواشناسی گیلان اعلام کرد:

افزایش دما در روز‌های پایانی پاییز در گیلان | از برافروختن آتش در جنگل خودداری کنید

سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه افزایش دما با باد گرم در گیلان بتدریج در گیلان رخ می‌دهد، گفت: دمای هوا ۵ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه افزایش دما با باد گرم در گیلان بتدریج در گیلان رخ می‌دهد، گفت: دمای هوا ۵ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد.

سمانه نگاه با اشاره به اینکه آسمان گیلان صاف تا نیمه ابری است، افزود: از عصر امروز تا ظهر فردا در برخی مناطق بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در برخی ساعات روز باد شدید پیش بینی شده است به مخاطرات احتمالی وزش باد گرم در استان اشاره کرد و گفت: آسیب به سازه‌های موقتی و سست‌بنیان، سقوط اجسام، شکستن درختان و همچنین آتش‌سوزی احتمالی در سطح جنگل‌ها و مراتع ازجمله مخاطرات احتمالی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان همچنین به گیلانیان نسبت به محکم کردن سازه‌های سست‌بنیان هشدار داد و توصیه کرد از برافروختن آتش در جنگل خودداری کنند.

سمانه نگاه افزود: رضوانشهر در ۲۴ ساعت گذشته با ۴ درجه سلسیوس سردترین نقطه استان و ازبرم سیاهکل با ۲۶ درجه گرم‌ترین شهر استان است.

وی گفت: دمای فعلی شهر رشت مرکز استان ۲۳ درجه سلسیوس و رطوبت فعلی ۱۷ درصد است.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه دریای خزر امروز برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است افزود: فردا و پس فردا دریا نا مناسب است.

Share