روش صحیح مطالعه با سایت آموزشی مستر بلو

وقت آن است که با استفاده از دوره ی تخصصی روش های مطالعه سایت مستر بلو، آن دروس را بخوانید و خود را برای امتحان آماده کنید.

در زمان مطالعه و درس خواندن، فکر های زیادی به سراغمان می آیند و باعث می شوند که در هنگام درس خواندن کلافه شویم. عامل اصلی این کلافگی از روش های غلطی است که از بچگی به ما آن ها را یاد داده اند. بله! روش صحیح مطالعه باعث می شود که کیفیت مطالعه تا حد ممکن بالا برود. در کنار افزایش کیفیت مطالعه طبیعتا سرعت مطالعه و یادگیری مطالب نیز بالا می رود. ما در این مطلب قصد داریم بخشی از مطالب سایت آموزشی مستر بلو، درباره ی روش صحیح مطالعه را برای شما بازگو کنیم.

اصول اصلی روش صحیح مطالعه

روش صحیح مطالعه با مستر بلو

سه اصل اساسی یک مطالعه ی صحیح عبارت است از:

تمرکز

در گام نخست فرد باید تعدادی از مهارت ها را داشته باشد. یکی از مهارت های لازم قبل و در هنگام مطالعه حفظ تمرکز و کنترل افکار مزاحم است. فرد باید تمام توجه و حواس خود را روی کاری که در حال انجام آن است (مطالعه) بگذارد و به درس خواندن به عنوان موضوع جدی اهمیت دهد.

تعیین زمان

باید برای مطلبی که قصد خواندن آن را دارید زمانی تعیین کند. برای مثال شما برای مطالعه یک مطلب به نیم ساعت زمان نیاز دارید. این موضوع باعث می شود نظم بیشتری داشته باشد و وقت خود را هدر ندهید.

تعیین زمان برای مطالعه

پیش خوانی

مطالبی که قصد خواندن آن را دارید یکبار به صورت کلی و با سرعت مطالعه کنید تا کلیتی از آن در ذهن شما شکل گیرد و هدف مطالعه ی شما مشخص شود.

برای امتحان چگونه بخوانیم؟

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که همیشه سعی کنید شب امتحانی درس نخوانید. به علاوه ی استرس و اضطراب زیادی که به شما وارد می شود، به نتیجه ی دلخواه خود هم نخواهید رسید. هدف اصلی ما این است که مطالب در ذهنمان حک شود. به گونه ای که در آینده نیز از آن ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

سعی کنید دوره ای قبل از امتحان را مشخص کنید. مثلا ۱ یا ۲ ماه قبل امتحانات. یک برنامه ریزی ساده و کاربردی برای خود بریزید. سعی کنید یک برنامه ی فشرده ای باشد که تمامی امتحانات تان را شامل شود.

حالا وقت آن است که با استفاده از دوره ی تخصصی روش های مطالعه سایت مستر بلو، آن دروس را بخوانید و خود را برای امتحان آماده کنید.

برای کنکور چگونه بخوانیم؟

از بهترین راه ها در صرفه جویی در زمان، این است که از آموزش تندخوانی برای کنکور استفاده کنیم. با تند خواندن یک مطلب، کاملا میفهمیم که آن مطلب درباره چیست. این نکته را در نظر بگیریم که نمیتوان مطالعه سریع را با مطالعه عادی جایگزین کرد. آموزش تندخوانی برای کنکور بهترین روشی است که برای کاربردی تر کردن مطالعه میتوانیم انجام دهیم.

برنامه ریزی چگونه به مطالعه ی ما کیفیت می دهد؟

همیشه به اولویت ها دقت کنید. اولویت ها در شرایط مختلف، متفاوتن. مثلا ممکنه شما سه روز دیگه امتحان ریاضی داشته باشین. بنابراین اولویتتون توی این سه روز با ریاضی باید باشه و ریاضی رو بیشتر از درسای دیگه تو برنامه قرار بدین. بعضی اوقات اولویت با درسیه که شما تسلط کمتری دارید. مثلا شما سه روز تعطیل هستین و فرصت خوبی برای درس خوندن پیش اومده، تو این موقعیت اولویت شما باید درسایی باشن که شما توی اونا ضعف دارین و میخواین عقب افتادگی هاتونو جبران کنین.

خیلیا فکر میکنن مثلا یه روز رو اختصاص بدن به یه درس و هر عقب ماندگی در مورد اون درس براشون پیش اومده رو جبران کنن. اما این یه فکر اشتباهه! خواندن طولانی مدت با تنوع کم، خسته کننده ست و انرژی رو برای ادامه خوندن پایین میاره. ضعف ها رو جبران کنی اما به تنوع هم دقت داشته باشین و برای یک روز فقط یه درس رو اختصاص ندین. از مهم ترین نکات توی برنامه ریزی، اینه که شما تنوع رو رعایت کنین. به شما پیشنهاد میکنم که درس های اختصاصی یعنی، علوم، ریاضی و فارسی رو هر روز توی برنامه تون بگذارید و درس های عمومی رو هم با توجه به برنامه هفتگی مدرسه تو برنامه بنویسید.

بهترین مطالب آموزشی در سایت مستر بلو

سایت های آموزشی زیادی از جمله : مستر بلو، فرادرس، متمم و … وجود دارند که آموزش های خوبی برای ارائه دارند. ولی از آنجایی که ما در این مطلب درباره ی سایت آموزشی مستر بلو صحبت کردیم میخواهیم از بهترین مطالب مستر بلو برایتان بگوییم.

سایت آموزشی مستر بلو

آموزش تند خوانی : یکی از بهترین مطالبی که در مستر بلو وجود دارد، آموزش تندخوانی برای کنکور است. شما می توانید با این مطلب که در سایت موجود است به مطالعه ی کنکورتان جون دوباره بدهید و سرعت مطالعه ی خود را تا ۱۰ برابر افزایش دهید.

آموزش برنامه ریزی : با آموزش برنامه ریزی سایت مستر بلو شما می توانید به راحتی برنامه ی خود را پیاده سازی کنید. اصول و چند ترفند خفن برنامه ریزی در این مطلب گفته شده است.

روش صحیح مطالعه: یکی از بخش های جذاب سایت مستر بلو، روش صحیح مطالعه است. شما در این بخش می توانید به تمامی مطالبی که درباره ی یک مطالعه ی صحیح است دسترسی داشته باشید و همه ی آن ها را به صورت رایگان مطالعه کنید.

خیلی ممنون که تا انتهای این مطلب با من (اکبر هادی) همراه بودید.

منبع: (سایت آموزشی مستر بلو)

Share