فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در جلسه شورای ترافیک شهرستان عنوان کرد:

مدیران دستگاههای عضو شورای ترافیک نسبت به ایمنی راهها حساس باشند

جلسه شورای ترافیک شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست حمید رضایی فرماندار این شهرستان و در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضایی، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته گفت: دستگاههای ذیصلاح و مرتبط باید با بازدیدهای مستمر اصلاحات لازم همچون تابلوها و علائم راهنمایی و پاکسازی حاشیه جاده‌ها و… را برای ایمنی تردد وسایط نقلیه انجام دهند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به جاده‌ی ارتباطی شهرآستانه به بندر کیاشهر اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارشهای برف و باران، دستگاههای ذیربط به خصوص اداره‌ی راه و شهرسازی باید پیمانکار را ملزم به ایجاد ایمنی کامل در راه نمایند به گونه‌ای که مردم دغدغه‌ای از بابت سفر در این مسیرها را نداشته باشند.

 رضایی افزود: بخشداران باید در خصوص قطع اشجار و گیاهان مزاحم در حاشیه‌ی راه‌ها و جاده‌های روستایی و شهرداران در حوزه‌ی شهر، اقدام نمایند تا ضریب اطمینان و دید افقی و همچنین ایمنی برای رانندگانی که از این مسیر‌ها تردد میکنند، بیشتر شود.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در خصوص تحقق ایمنی و امنیت جاده ها، سهولت تردد و کاهش حوادث جاده‌ای گفت: ما نیاز به این داریم تا خطرات موجود در جاده‌ها را رفع نماییم و این موضوع از طریق اجرای مصوبات شورای ترافیک تا حدود زیادی میسر خواهد بود.

وی با اعلام رضایت از اعتبارات سال جاری شهرستان در حوزه راه اذعان داشت: بیش از یک سوم از بودجه و اعتبارات در کمیته‌ی برنامه ریزی شهرستان به حوزه‌ی راه تخصیص داده شده است که این اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی خود گواه مهم بودن مسائل ترافیکی و ایجاد ایمنی در راه‌ها و همچنین از همه مهمتر، اهمیت حفاظت از جان هموطنان ما است.

 رضایی با اشاره به بودجه‌هایی که از سوی ادارات و دستگاههای اجرایی دیگر همچون شهرداری‌ها در حوزه‌ی ایمنی راه‌ها هزینه میشود، گفت: با توجه به هزینه‌هایی که از سوی دستگاههای اجرایی دیگر همانند شهرداری آستانه و بندر کیاشهر در حوزه‌ی ایمنی راه‌ها صورت میگرد کاملاً مشخص و مبرهن است که سرجمع اعتبارات هزینه شده در این حوزه بسیار بیشتر از مبلغ مذکور خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های عضو شورای ترافیک باید نسبت به ایمنی راه‌ها حساس باشند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس با توجه به صلاحدید ستاد ملی کرونا گفت: کلیه‌ی دستگاههای اجرایی می‌بایست مطابق اقدامات سالهای پیش از شیوع بیماری کرونا اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: مسؤولین باید در احیاء علائم و خطکشی‌ها و نیز نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی مرتبط با مدارس سریعا اقدام نمایند تا امنیت فرزندانمان کاملا حفظ گردد تا خدای ناکرده شاهد اتفاق ناخوشایندی نباشیم.

Share