رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خبر داد:

فومن به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران راه پیدا کرد

یوسف نیک‎‌انجام، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن اظهار داشت: شهرستان فومن به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرستان فومن به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافت.

یوسف نیک‎‌انجام با اعلام این خبر گفت: با توجه به فراخوان هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در زمستان ۱۳۹۹، شهرهای متقاضی شرکت در این برنامه اقدام به مستند نمودن فعالیت‌های کتاب‌خوانی خود کردند.

وی تصریح کرد: با اعلام این فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه ۱۹۱ شهر از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که از استان گیلان فقط شهرستان فومن در این برنامه شرکت کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن اظهار داشت: داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده در این دوره ۳۶ شهر را به‌عنوان شهرهای راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی کرده‌اند که در داوری مرحله نیمه‌نهایی ۵ شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت. در مرحله نهایی یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب خواهند شد.

این مسئول افزود: این برنامه‌ها بر اساس بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، تدوین شده بودند.

نیک‎‌انجام با اشاره به اهمیت این طرح به اهداف متولیان این طرح اشاره نمود و گفت: افزایش همکاری و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب، جذب سرمایه‌های موجود در بخش خصوصی، فرهنگی‌تر کردن فضای بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و… کشور، ترویج غیرمستقیم آینده نگری و برنامه ریزی در حوزه فرهنگ، حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب، تمرکززدایی از برنامه‌های حوزه فرهنگ و تقویت عدالت فرهنگی، ترویج کتاب‌خوانی، طراحی برنامه‌های جذاب و مردم پسند در حوزه کتاب و ارتقاء جایگاه مدیران فرهنگی در شهرستان‌ها، از جمله اهداف برگزاری رویداد معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان از زحمات و حمایت‌های معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل متبوع، همکاران شهرستان، شهرداری و شورای شهر و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

Share