رئيس كميته اطلاع رساني ستاد خدمات سفر

استقبال گردشگران از امکانات گردشگری جدید منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، امکانات و تسهیلات گردشگری متنوع و جدید ارائه شده از سوی این سازمان از جمله طرح ساحلی و کالای همراه مسافر در ایام نوروز ۹۳ با استقبال گردشگران مواجه شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امین افقی سخنگوی ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان خبر فوق اظهار داشت: این سازمان با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای منطقه و ایجاد کمیته های مختلفی چون فرهنگی، راهور و انتظامی ، پشتیبانی، خدمات عمومی و عمرانی ، امداد ونجات، اطلاع رسانی ،فرهنگی و اجتماعی و ارزیابی در راستای بهره وری بیشتر و ارائه خدمات بهینه به گردشگران با آمادگی کامل به استقبال مسافران نوروزی منطقه آزاد انزلی رفته است.

A0nzalifz8وی با بیان اینکه نوروز ۹۳ اولین نوروزی است که مصوبه کالای همراه مسافر در مجتع های تجاری منطقه عملیاتی شد، افزود: با ارائه تسهیلات کالای همراه مسافر، علاوه بر افزایش خدمات قابل ارائه سازمان به گردشگران و رونق فضای کسب و کار در فاز تجارت، شاهد رونق گردشگری تجاری-بازرگانی در منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.

افقی در خصوص برنامه های فرهنگی ویژه نوروز سازمان متبوع خود گفت: ساخت نوروز خانه ” خانه آرزوهای دیروز” باهدف برگزاری آئین های بومی- سنتی مردم نقاط مختلف استان به منظور آشنایی گردشگران و اجرای مناسبتهای فرهنگی-اجتماعی مختلف؛ برپایی سفره هفت سین، اجرای برنامه های فرهنگی- هنری از جمله اجرای نمایش ها و آوازهای کهن و بومی گیلان زمین ، آغاز به کار فرهنگ خانه”مرکز فعالیتهای فرهنگی_ هنری منطقه آزاد انزلی” از جمله برنامه های فرهنگی این سازمان در این ایّام می باشد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد انزلی ارائه خدمات رایگان اینترنت بی سیم ،نور پردازی طرح ساحلی و برگزاری جشنواره های مجسمه های شنی و بادبادک ها را از دیگر خدمات سازمان متبوع خود ذکر کرد.

وی افزایش فضای سبز محدوده منطقه، ساخت ۲۶ آلاچیق جدید و مدرن در طرح ساحلی و نوسازی آلاچیق ها، افتتاح پروژه راه انحرافی تقاطع غیر همسطح به منظور رفع مشکل ترافیکی سالهای گذشته گردشگران ورودی ، سرویس های بهداشتی و مبلمان شهری محدوده این منطقه و بهسازی پارکینگ محدوده فاز تجارت منطقه آزاد انزلی، بخشی از اقدامات و تمهیدات انجام شده از سوی این سازمان به منظور تأمین آسایش بیشتر گردشگران ورودی به مجموعه طرح ساحلی و محدوده فاز تجارت این منطقه را شامل می شود.

افقی در خصوص اهم خدمات و برنامه های سازمان متبوع خود در حوزه های اطلاع رسانی، رفاهی-انتظامی و برنامه های فرهنگی-هنری اعلام و افزود: راه اندازی دفتر راهنمای سرمایه گذاری در ایام نوروز ،تهیه بروشورهای معرفی منطقه، تهیه و توزیع نقشه های راهنما گردشگری گیلان و اطلاعات ضروری مورد نیاز گردشگران در خصوص منطقه و استان، تبلیغات محیطی و پخش برنامهای مختلف تلویزیونی و رادیویی از منطقه آزاد انزلی بخشی از برنامه های اطلاع رسانی منطقه آزاد انزلی به گردشگران نوروزی را تشکیل می دهد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد انزلی ظرفیت هتل ها، مهمانپذیرها، کمپ ها و منازل استیجاری در محدوده این منطقه را در حدود ۱۵۰۰ نفر در طول روز عنوان کرد.

به گفته افقی علاوه براین با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر استان ۲ پایگاه انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی و یک پایگاه امداد هلال احمر بهمراه یک پایگاه امداد پزشکی این سازمان در محدوده منطقه آزاد انزلی مستقر می شود.

وی تاکید کرد: مسافرین در ایام نوروز از خدمات ۱۵ مرکز عرضه ارزاق عمومی، ۹ مسجد و نمازخانه،اماکن زیارتی ، ۶ مجموعه سرویس بهداشتی، حدود ۱۰۰ آلاچیق در طرح ساحلی،۵ شعبه بانک و امکانات ورزش های آبی مشتمل بر جت اسکی، قایق پدالی،پاراسل ، قایق موتوری و ورزشهای ساحلی(فوتبال، والیبال ساحلی) و همچنین دو پارک بازی و پارک بادی کودکان ،باشگاه سوارکاری و کالسکه رانی در فاز گردشگری وطرح ساحلی بهره می برند.

Share