کوچکی‌نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی

گسترش تروریسم در منطقه نتیجه بی‌توجهی کشورهای غربی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کوچکی نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با سفر به این کشور با وزیرخارجه کرواسی و رییس پارلمان این کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کوچکی نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با سفر به این کشور با وزیرخارجه کرواسی و رییس پارلمان این کشور دیدار کرد.

لزوم اقدام بین‌المللی برای مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی

82200_origجبار کوچکی‌نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی روز  چهارشنبه (۲۳ مهر) با خانم وسنا پوسیچ معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کوچکی‌نژاد در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و خوب دو کشور بر لزوم گسترش مناسبات ایران و کرواسی در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و کرواسی از امکانات و توانمندی‌های خوبی برای توسعه ارتباطات دوستانه در عرصه‌های مختلف برخوردارند که می‌توان از آنها برای توسعه همکاری‌های فیمابین استفاده کرد.

وی بر این اساس با بیان اینکه افزایش رفت و آمدها میان مقامات دو کشور موجب تسریع در روند گسترش همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه دوطرف می‌گردد، گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی  در مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دو کشور حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه از جمله رشد و گسترش اقدامات تروریستی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر سال گذشته خود به کرواسی در مورد خطر افراطی‌گری در منطقه خاورمیانه و امکان گسترش آن به منطقه‌ای وسیع هشدار داد اما اقدامی از سوی کشورهای اروپایی صورت نگرفت و ما امروز شاهد وقایع تاسفبار در عراق و سوریه هستیم.

وی در ادامه بر لزوم اقدام بین‌المللی برای مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد و گفت: امروز مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم عزم جدی می‌خواهد و ایران آماده است در این خصوص با کرواسی تبادل‌نظر و همکاری نماید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد.

خانم وسنا پوسیچ معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کرواسی نیز در این دیدار با قدردانی از نقش ایران در ایجاد ثبات در منطقه و جهان گفت: گسترش ارتباطات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و خواست دولت و پارلمان کرواسی قرار دارد.

وی بر این اساس خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی گردید.

معاون نخست‌وزیر وزیر خارجه کرواسی با اشاره به اوضاع در منطقه خاورمیانه و رشد و گسترش تروریسم و افراط‌گرایی، بر لزوم اقدام مشترک کشورها برای مبارزه با آن تاکید کرد و گفت: کرواسی و ایران می‌توانند با همکاری با یکدیگر به افزایش صلح و ثبات در منطقه و جهان کمک کنند.

گسترش تروریسم در منطقه نتیجه بی‌توجهی کشورهای غربی است

جبار کوچکی نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی روز پنجشنبه (۲۴ مهر) با یوسیپ لکو رئیس مجلس کرواسی دیدار و گفت و گو کرد.

کوچکی نژاد در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور بر لزوم گسترش سطح تعاملات فیمابین در همه زمینه ها به ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد و افزود: ایران و کرواسی از امکانات و توانمندی های خوبی برای افزایش سطح ارتباطات و همکاری های فیمابین برخوردارند که می بایست از آنها استفاده کرد.

وی بر این اساس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از روند توسعه همکاری ها در زمینه های مورد علاقه دو کشور خبر داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه گفت: مسئولان ایرانی از جمله رئیس محترم مجلس شورای اسلامی بارها در خصوص خطر گسترش افراط گرایی در منطقه هشدار داده بودند اما متأسفانه اقدامی در این خصوص از سوی کشورهای غربی صورت نگرفت.

نایب رئس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم افزایش رفت و آمد میان مسئولان دو کشور و رایزنی و مشورت بیشتر در مسائل مهم دوجانبه و منطقه ای تأکید کرد.

در ادامه آقای یوسیپ لگو رئیس مجلس کرواسی با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: رفت و آمد میان مسئولان دو کشور نقش مؤثری در شناخت ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور دارد و همکاری مجالس ایران و کرواسی در افزایش سطح مناسبات فیمابین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: نظر کرواسی این است که ایران باید از تمامی مزایای انرژی هسته ای همانند دیگر کشورها استفاده کند و امیدواریم نتیجه حاصل از این مذاکرات به رفع تحریم ها و موانع گسترش مبادلات و همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی، صنعتی و تجاری منجر شود.

رئیس مجلس کرواسی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف و نگرانی از تحولات اخیر در منطقه از جمله در عراق و سوریه افزود: مبارزه با افراط گرایی و تروریسم نیازمند همکاری جمعی کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران در بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه نقش بسزایی دارد.

وی در پایان این دیدار نسبت به گسترش ارتباطات و همکاری های دوستانه فیمابین ابراز امیدواری کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار پیام دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای کروات خود برای سفر به ایران توسط رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی تقدیم وی گردید./

/خانه ملت

Share