با حضور جمعی از مسئولین و مردم؛

نخستین کتاب شعر دفاع مقدس آستارا رونمایی شد+ تصاویر

نخستین کتاب شعر دفاع مقدس بندر آستارا با عنوان «زیر خاکی‌های عزیز درد استخوان گرفته‌اند» سروده شاعر آیینی یوسف هدایتی رونمایی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین کتاب شعر دفاع مقدس بندر آستارا با عنوان «زیر خاکی‌های عزیز درد استخوان گرفته‌اند» سروده شاعر آیینی یوسف هدایتی رونمایی شد.

ادبیات پایداری باید بیش از پیش جایگاه خود را در حوزه شعر آستارا پیدا کند

امام جمعه آستارا در این آئین در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: کتاب حاضر حاصل درد دل های صمیمانه این شاعر جوان انقلابی با شهدا است و باید از این اثر ارزشمند حمایت شود.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا بیان کرد: ادبیات پایداری باید بیش از پیش جایگاه خود را در حوزه شعر آستارا پیدا کند و شاعران این عرصه قطعا باید توسط نهادهای فرهنگی و انقلابی حمایت شوند.

حافظ‌نیا تصریح کرد: شعر دفاع مقدس آیینه تمام نما و نماد پایداری، فداکاری، ایثار و شهادت بوده و بهترین راه جهت معرفی غیور مردی های نسل گذشته به نسل جوان است و این گونه آثار باید با حمایت های همه جانبه بیشتر چاپ شود.

همه ما در مقابل خون شهدا و صبر و ایثار جانبازان و رزمندگان مسئول هستیم

فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این آیین گفت: سالروز فتح خرمشهر گوشه هایی از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام را بازگو می کند و زبان هنر، بهترین ابزار نمایش فرهنگ دفاع مقدس است و برای مقابله با توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن، باید با ارائه آثار هنری، برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی و نظام مقدسمان تلاش کنیم.

سرهنگ بهزاد قنبری بیان کرد: همه ما در مقابل خون شهدا و صبر و ایثار جانبازان و رزمندگان مسئول هستیم و هنرمندان با ثبت لحظه های ناب، خلق آثار هنری و عرضه آنها، برای حفظ و انتشار معارف غنی دفاع مقدس تلاش می کنند و یوسف هدایتی نمونه بارز یک جوان انقلابی تاثیر گذار است که به فرمایش ولی فقیه خود در گام دوم انقلاب با بهره گیری از تجربیات گام اول، هوشمندانه و با دغدغه مندی ایستادگی در برابر دشمن را به زبان هنر به تصویر کشیده و سعی کرده دین خود را به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادا کند.

شاعران نسل جوان استان پایبند به پایداری هستند

دبیر شورای تالیف و پژوهش آثار ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان هم در این آیین گفت: شاعران نسل جوان استان پایبند به پایداری هستند و در سال گذشته ۱۵ مجموعه شعر در این حوزه از شاعران گیلانی با حمایت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

فرامرز محمدی‌پور بیان کرد: شاعر مجموعه شعر «زیرخاکی‌های عزیز درد استخوان گرفته‌اند» با وجود نداشتن تجربه از دوران دفاع مقدس با زبان گویا و صریح احساس و تخیل خود را در قالب شعر جاری کرده و خوشبختانه در این باب موفق عمل کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: مجموعه شعر «زیرخاکی‌های عزیز درد استخوان گرفته‌اند» اثر یوسف هدایتی شامل ۵۰ قطعه شعر در قالب نو است و در ۹۷ صفحه توسط انتشارات رج منتشر شده است.

شاپور تشرینی گفت: این کتاب با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ۱۰۰۰ جلد با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به چاپ رسیده و به قیمت ۱۹ هزار تومان به فروش می رسد.

یوسف هدایتی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) متولد سال ۱۳۶۶ در آستارا و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است و از اوایل دهه ۸۰ در حوزه شعر و رسانه فعالیت می کند.

Share