دلخوش در جمع خبرنگاران خبر داد؛

راه اندازی واحد پارچه بافی کارخانه ابریشم صومعه سرا | یک گام تا افتتاح بخشداری طاهرگوراب و ضیابر

دلخوش گفت: تابلوهای بخشداری و ساختمان طاهرگوراب و ضیابر در حال آماده سازی است و طی روزهای آینده دو جشن بزرگ برای اعلام طاهرگوراب و ضیابر به بخش برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید کاظم دلخوش صبح روز جمعه، ۳۱اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: یک و نیم تا دو میلیون نفر در کشور بر اثر کرونا بیکار شدند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به روند نزولی بیماری با بیان اینکه زیر سه میلیون نفر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: امروز دنیا از این بیماری در حال آسیب است و امیدواریم که سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

دلخوش با بیان اینکه وقتی بیکاری شامل حال بخشی از جامعه می‌شود به عنوان نماینده مردم موظف به انجام اقداماتی هستیم، تصریح کرد: در وهله نخست اینکه از وظیفه نظارتی استفاده و تذکرات لازم را در مجلس عنوان می‌کنیم و در دومین مرحله در قانون‌گذاری بر اساس توان بودجه‌ای کشور از شهروندان حمایت کنیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس حمایت‌هایی از اصحاب رسانه هم صورت گرفته که هنرکارت نمونه آن است، خاطرنشان کرد: از هر فرصتی توسط تریبون مجلس برای حمایت از خبرنگاران استفاده می کند.

وی در رابطه با مشکل بیمه خبرنگاران نیز اظهار کرد: در این زمینه طرحی توسط خبرنگاران تهیه و به من داده شود تا در مجلس این موضوع را پیگیری کنم. اگر بیمه خبرنگاران در بودجه سالیانه کشور مصوب شود این مشکل یکبار برای همیشه حل خواهد شد.

دلخوش با بیان اینکه تحریم‌ها برای مردم، حاکمیت و دولت مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: دولت به دنبال این است که تحریم ها را از میان بردارد و تفکرات دولت جدید آمریکا نیز با تفکر ترامپ متفاوت است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه بحش‌های عمرانی فعال هستیم، گفت: در شرایط تحریم های سخت، پروژه های عمرانی متوقف نشده است و سرانه سالن‌ها و زمین‌های ورزشی صومعه‌سرا از اروپا بالاتر است.

وی تصریح کرد: زمین تختی، سالن ورزشی دانشگاه پیام نور، فنس کشی ۹ زمین ورزشی چمن مصنوعی، سالنهای متعددی در روستاها در حال احداث است که در نهایت تعداد سالن‌های ورزشی به ۳۴ عدد می رسد.

دلخوش با اشاره به مدرسه‌سازی به عنوان یکی دیگر از پروژه های عمرانی تصریح کرد: ۵۹ مدرسه از مجلس هفتم به بعد ساخته شده و چهار مدرسه در شهرستان در حال ساخت است که بعد از تکمیل آن دیگر شهرستان نیازی به مدرسه جدید ندارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: سال گذشته در این زمینه سیلی در شهرستان رخ نداد که نشانگر عملکرد موفقیت آمیز در حوزه ساماندهی رودخانه ها است.

وی با بیان اینکه در زمینه راه‌سازی با توجه به اینکه یک سال و نیم کل کشور مشکل قیر دارد، اظهار کرد: در این راستا در مجلس کوتاه نیامدیم و از اختصاص طرح قیر رایگان دفاع کردیم.

دلخوش با بیان اینکه در بودجه امسال پول‌های خوبی برای لایروبی آب بندان‌ها گذاشته‌ایم افزود: در حوزه برق و آب نیز بالاترین بودجه را به وزارت نیرو اختصاص دادیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه ۱۳۸ روستای شهرستان آسفالت شده است، گفت: مسیر پیربازار به ضیابر در حال اجرا است که فاز اول بیش از هفت کیلومتر و فاز دوم بیش از ۱۷ کیلومتر است. مسیر فومن، صومعه‌سرا و پونل هم پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و تا ۱۰ روز آینده ۱۰ کیلومتر زیر بار ترافیک برده می‌شود.

راه اندازی واحد پارچه بافی کارخانه ابریشم صومعه سرا

دلخوش در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کارخانه ابریشم صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: از سال ۸۰ این کارخانه تعطیل شد و اکنون با پیگیری صورت گرفته مالک اصلی کارخانه که بانک ایران زمین و موسسه مولی الموحدین است شروع به کار کرده اند و با نشست‌هایی که با مالکین ابریشم برگزار شده، قرار شد که در کنار ابریشم، واحد پارچه بافی را هم راه اندازی کنند.

وی در حوزه برق رسانی نیز افزود: نیروگاه پست ۶۳ کیلوولت در ضیابر در دست اقدام است و ظرف چهار سال بیش از ۳۵۰ ترانس در صومعه‌سرا نصب شده است تا ضعف برق کاهش یابد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به بخش شدن ضیابر و طاهرگوراب تصریح کرد: از سال ۸۳ که نماینده مجلس شدیم خواسته مردم طاهرگوراب و ضیابر برای بخش شدن را پیگیری کردیم و نهایت پس از سالهای پر فراز و نشیب با الحاق روستاهای مرکزی به ضیابر و طاهرگوراب و اقدامات کارشناسی تقسیمات کشوری وزارت کشور موفق به اخذ مجوز بخشداری برای این دو دهستان شدیم و تابلوهای بخشداری و ساختمان در حال آماده سازی است و طی روزهای آینده دو جشن بزرگ برای اعلام طاهرگوراب و ضیابر به بخش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پنج روستا به مرکز دهستان تبدیل شدند، خاطرنشان کرد: وقتی بخش به یک منطقه‌ای اضافه می‌شود قطعا امکانات بیشتری هم به آن منطقه آورده می‌شود.

Share