با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری و معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی؛

افتتاح رسمی بخشداری ضیابر و طاهر گوراب؛ مطالبه مردم عملی شد

امیری با اشاره به عزم دولت بر سرعت بخشیدن به افتتاح پروژه‌های ملی در کشور و خدمت رسانی به مردم تا آخرین روز گفت: کشور به شدت به سوی توسعه پایدار و متوازن پیش می رود و خدمت به مردم تعطیل بردار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، پیش از ظهر پنج شنبه با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری، معاونت مجلس و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استاندار گیلان بخشداری‌های طاهر گوراب و ضیابر آغاز به کار کردند.

مطالبه مهم مردم ضیابر و طاهر گوراب عملی شد

فرماندار صومعه سرا در این مراسم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته شده از سوی مسئولان شهرستان و استان و همچنین کشور برای تبدیل طاهرگوراب و ضیابر به بخش، گفت: این خواسته و مطالبه مردم این مناطق طی این سال‌های بوده است.

سید جلال سید محمدی در ادامه به ظرفیت‌های تاریخی و کشاورزی این مناطق اشاره کرد و افزود: برای استقرار بخشداری در این مناطق نیز زحمات زیادی کشیده شده است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به مشارکت مردم منطقه برای احیای بخشداری طاهر گوراب، گفت: ۲۵۰ میلیون تومان مردم برای احیای وضعیت این ساختمان کمک کرده اند.
بیش از ۲۵۰ میلیون این مردمان این منطقه در این اوضاع کمک کردند

مسئولان تنها برای خدمت به مردم وارد میدان مدیریت شوند

امام جمعه صومعه سرا نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مسئولان باید با موانع مبارزه کرده و در راستای خدمت رسانی به مردم گام‌های محکم‌تر و بیشتری بردارند، اظهار کرد: با پیمانی که خودشان بسته اند و با مردم بسته اند در خدمت شأن وفادار بمانند راه خروج برایشان فراهم می‌شود

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری با اشاره به اینکه نگهداشتن مردم در صحنه اجتماعی ارتباط و پیوند با نوع عملکرد و فعالیت مسئولان دارد، افزود: باید زمینه حضور حداکثری ملت در انتخابات فراهم شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی مسئولان یک گزارشی از حضور پر شور از حضور مردم بدهند و چقدر مردم را دلگرم می‌کند، گفت: مسئولان اگر در جهت خدمت به مردم گام بردارند هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

امام جمعه صومعه سرا با تأکید بر لزوم بهره گیری از توانمندی جوانان و نیروهای بومی، اضافه کرد: در کنار راه اندازی بخشداری در این مناطق باید شرایط برای حضور جوانان در صحنه‌های مدیریتی فراهم شود.

لزوم تلاش در راستای توسعه متناسب و متوازن بخشداری ها

به گزارش شبستان؛ «حسینعلی امیری» امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد) در آیین افتتاح بخشداری طاهرگوراب اظهار کرد: ایجاد واحدهای جدید تقسیمات کشوری و تاثیر آن‌ها در توسعه مناطق همواره در دولت دوازدهم مطرح بود تا بتواند به نتیجه‌ای مطلوب بینجامد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه با ارتقا یک واحد تقسیمات کشوری، اعتبارات باید به سمت توسعه منطقه هدایت شود افرود: چیزی که در دولت مطرح بود، این است که نباید تقسیمات کشوری به گونه‌ای انجام شود که اعتبارات صرف ساختمان، ماشین و نیروی انسانی و… شود.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی ارتقای سطوح سخت است و باید دقیق صورت گیرد گفت: تلاش دلخوش نماینده شهرستان در مجلس سبب شد تا بخش شدن ضیابر و طاهرگوراب به ثمر برسد.

امیری تصریح کرد: در دولت و کمیسیون سیاسی مجلس، با توجه به شاخص‌هایی که برای تشکیل بخش آمده است، شاهد تحقق مطالبات دیرینه طاهرگوراب و ضیابر هستیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه با تشکیل بخش در طاهرگوراب و ضیابر باید در راستای توسعه متناسب و متوازن گام برداشت تاکیدکرد: ایجاد بخش در صرفه‌جویی وقت، امکانات و توسعه منطقه موثر خواهد بود که در این راستا پنج دهستان در این حوزه تصویب شده است.

«سیدکاظم دلخوش» در این آیین با اشاره به ابراز رضایت مردم از بخش شدن طاهرگوراب که مطالبه جدی و قدیمی مردم این منطقه بود اظهارکرد: به محض اعلام بخش شدن طاهرگوراب، ذوق و شوق مردم این دیار در تحقق این مطالبه کهن آشکار شد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مکاتبات انجام شده پس از افتتاح بخشداری، شهرداری هم در این منطقه مستقر می‌شود افزود: آرزوی ۱۷ساله من این بود که ضیابر و طاهرگوراب با هم و توامان به بخش تبدیل شوند تا بتوانیم گامی موثر در خدمت‌رسانی به مردم این مناطق برداریم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها و دوندگی‌های بسیاری برای بخش شدن این دو دهستان انجام شد گفت: طاهرگوراب و ضیابر باید با هم بخش می‌شدند و این اتفاق افتاد.

دلخوش با اعلام آمادگی همه وزارتخانه‌ها جهت استقرار ادارات مربوطه در دو بخش ضیابر و طاهرگوراب تصریح کرد: موظف بودیم تا جهت تحقق خواسته مردم تلاش جدی داشته تا به کرسی بنشیند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امکانات و اعتبارات لازم جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های بخشداری‌ها، کم کم از مرکز به بخش‌های ضیابر و طاهرگوراب پرداخت می شود.

دستگاه‌های خدمات رسان در طاهرگوراب و ضیابر مستقر می شوند

«ارسلان زارع» امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد) در آیین افتتاح بخشداری طاهرگوراب با بیان اینکه نظام‌های اداری کشورهای مختلف گوناگون است اظهارکرد: در کشور ما نظام اداری عمدتا متمرکز بر خدمت رسانی به مردم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دهه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود: هر میزان دسترسی به کانون‌های اداری و خدمت رسانی سهل‌تر باشد این خدمات شایسته‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های ارزشمندی برای استقرار بخشداری در راستای خدمات رسانی به مردم این بخش انجام گرفته که تاثیرگذار است افزود: مردم طاهرگوراب مردمی هستند که در جای جای ایران منشا خیر و برکت هستند.

زارع با اشاره به نقش مردم طاهرگوراب در اقتصاد استان تصریح کرد: دست یافتن مردم به مراکز اداری تسهیل‌گر اشتغال بوده و در توسعه شهرستان و استان تاثیرگذار است.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌هایی که در این چند سال برای استقرار بخشداری صورت گرفت اذعان کرد: سزانجام این تصمیم توسط دولت تدبیر و امید اتخاذ شد.

زارع با بیان اینکه پس از افتتاح بخشداری تلاشمان در راستای استقرار ادارات و نهادهای دیگر این بخش است خاطرنشان کرد: برای تکمیل و تجهیزات بخشداری اعتبارات لازم تخصیص یافته از جمله  خودرو در اوایل این هفته تحویل داده می شود.

Share