جوابیه شهرداری رشت به خبر منتشر شده در يكي از پايگاه هاي خبري استان گيلان

این تخصص فرزند آقای حاجی پور بود که موجب عضویت وی در هیأت مدیره حمل و نقل شهرداری شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از انتشار خبری با عنوان “آقازاده شورای شهر یا ابن المشاغل رشت؟! / آیا شهردار تحمیل پذیر است؟” در یک پایگاه خبری استانی، شهرداری رشت جوابیه ای به این سایت ارسال نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  پس از انتشار خبری با عنوان “آقازاده شورای شهر یا ابن المشاغل رشت؟! / آیا شهردار تحمیل پذیر است؟” در پایگاه خبری ۸ دی، شهرداری رشت جوابیه ای به این سایت ارسال نمود .
دربخشی از  این جوابیه آمده است:”عضویت فرزند عضو محترم شورای اسلامی جناب آقای حاجی پور در هیات مدیره سازمان حمل و نقل و ترافیک بر اساس تشخیص و تخصص بوده و نه تحمیل”

متن کامل جوابیه به شرح زیر است:

javabe-e1380125383424 مسئول محترم پایگاه خبری ۸دی نیوز

با سلام

احترما پیرو درج مطلبی با عنوان “آقازاده شورای شهر یا ابن المشاغل رشت، آیا شهردار رشت تحمیل پذیر است” که در تاریخ دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ در آن پایگاه خبری محترم منعکس گردید، مساعدت فرمایید، جوابیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی منتشر گردد.

علیرضا حسینی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

بر این باوریم که بهره مندی از نخبگان، استفاده از دانش متخصصین و انتقال تجربیات آنان بخش لاینفک تدابیر مدیریتی است که می تواند نقش موثر در تقویت و ارتقاء سطح خدمات رسانی به شهروندان ایفا نماید.
از همین رو عضویت فرزند عضو محترم شورای اسلامی جناب آقای حاجی پور در هیات مدیره سازمان حمل و نقل و ترافیک بر اساس تشخیص و تخصص بوده و نه تحمیل. به استناد ماده ۸۲ مکرر ۳قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، که مورد استناد نگارنده محترم خبر فوق الذکر بوده است، اعضای محترم شورا و بستگان درجه یک آنان از حق انجام معامله با دهیاری، شهرداری و سازمانهای وابسته، برخوردار نیستند، که در این خصوص انعقاد هیچ گونه قراردادی که مشمول عنوان قانون تجارت قرار گیرد صورت نپذیرفته است. همچنین عضویت در هیات مدیره سازمانها، پست سازمانی یا مسئولیت تمام وقت نبوده و مشمول دریافت حقوق ثابت و دستمزد مطابق با قراردادهای کار نمی باشد. عضویت ایشان باتوجه به مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد ترافیک)، سابقه چندین سال مدیریت عالی در سطوح اجرایی بخش خصوصی و همچنین تدریس دروس این رشته در واحدهای دانشگاهی سراسر استان بوده که امید می رود با بهره مندی از تجربیات ایشان اتخاذ تصمیمات کارشناسی در این هیات مدیره با اهتمام ویژه انجام گیرد.

اما نقطه بحث بر انگیز این است که چنانچه پتانسیل و قابلیت تخصصی و تجربه حرفه ای یکی از بستگان درجه یک اعضای شورا، به فراخور شرایط زمانی، نیاز مدیریتی و مشاوره ای شناخته شود، تنها به صرف نسبت نسبی باید از چرخه بهره گیر حذف گردد؟

با اعتقاد از انعطاف پذیری در انتقاد و رسالت رسانه ای نگارنده خبر، انتظار معقول و مشروع از آن رسانه محترم این است که در افق آینده با بررسی و دقت نظر بیشتر عمل کنند، آنگونه که امام صادق(ع) می فرمایند: من انصف الناس من نفسه رضی به حکما لغیره؛ هر کس که با مردم منصفانه رفتار کند دیگران داوری او را می پذیرند.

لازم به ذکر است بر اساس نقل مطلب مربوط به اظهارات جناب آقای صابر عضو محترم شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر عضویت فرزند یکی از اعضای شورای شهر در هیات مدیره سازمان ترافیک، به استناد فایل صوتی موجود، از طرف ایشان چنین اظهار گردیده است” از این موضوع اطلاعی ندارم و رسانه ها باید از انجام چنین اموری خودداری نموده و جهت تزریق نگاه مثبت به جامعه اقدام نمایند.” امید است با گمان های رسانه ای، زمینه ساز بدگمانی و سلب اعتماد عمومی به اعضای محترم که با رای مردم و شهردار محترم که به پشتیبانی قریب به اتفاق اعضای محترم شورای اسلامی انتخاب گردیده اند، نباشیم.
shahrdarishahrdai2

Share