با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان؛

نوبت به زنان رسید؛ اولین بانوی بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه معرفی شد

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به انتخاب فاطمه علیزاده به عنوان بخشدار مرکزی گفت: مدیریت بانوان در حالی که تا پیش از دولت تدبیر و امید تنها به بخش بانوان و خانواده محدود می‌شد، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این محدودیت مدیریتی از بین رفت و زنان در مناصب دیگری از جمله فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور یافتند که این امر را می‌توان دستاورد مهم اجتماعی دولت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضائی در جلسه تکریم و معارفه بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه با تاکید بر اینکه دولت تمام برنامه های خود را بر محور  قانون استوار کرده است اظهار داشت: روند  بهره گیری از ظرفیت نیروهای متخصص، جوانان و بانوان در دولت تدبیر و امید چشمگیر بوده و به خوبی تحقق یافته است.

دکتر رضایی با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا به کلیه مطالبات عمومی جامعه در بخش های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی جامعه عمل بپوشاند افزود: خوشبختانه با این نگاه دولت، اجرای پروژه های مختلف عمرانی و توسعه زیرساخت ها در این شهرستان رشد خوبی داشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه مناطق روستایی خاطرنشان کرد: تعامل دستگاه های اجرایی با مدیران محلی می تواند موجب رشد و شکوفایی بیشتر مناطق روستایی شهرستان شود.

مجید هاشم پور مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری نیز اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه و مقابله با این ویروس با جدیت از سوی دولت آغاز و همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و لزوم مشارکت عمومی در راه مقابله با این ویروس افزود: اجرای طرح های مومنانه و همچنین طرح غربالگری سردار شهید قاسم سلیمانی موجب شد تا با ایجاد همدلی و مشارکت عمومی در کشور گام های موثری در راه مقابله با کرونا برداشته شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید مانند گذشته بستر مشارکت حداکثری و پرشور مردم در این انتخابات فراهم شود تا برگ زرین دیگری در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورد.

به گفته وی، جناح ها و گروه های سیاسی می توانند با معرفی چهره ها و نامزدهای مختلف با تنوع بخشی به انتخابات در جهت حضور حداکثری مردم نقش داشته باشند، ضمن آنکه ضروری است عوامل اجرایی نیز روند برگزاری انتخابات را با دقت و جدیت به انجام برسانند.

مجید هاشم پور با اشاره به حماسه نهم دی نیز گفت: این روز نماد  اتحاد، همبستگی و بصیرت ملت ایران در مقابل توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی و دین مقدس اسلام است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج اندیشه، گفتار و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه نیز  گفت: اندیشه و روش آن شهید بزرگوار قلب های ملت ایران و حتی قلب و ذهن شیعیان و تمام مردم با بصیرت جهان را تسخیر کرده است.

هاشم پور همچنین استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد را از برنامه های دولت عنوان و تصریح کرد: به این منظور از زمان آغاز دولت تدبیر و امید، بستر ورود جوانان و بانوان در بخش های مختلف مدیریتی فراهم شده است.

در ادامه محمد حسن خواه بخشدار مرکزی سابق نیز با اشاره به اقدامات خود در این بخش گفت: از  موفیقت های مدیریتی من در طول این ۵ سال سپردن کارها به خودِ مردم و مشارکت آنها در امور مدیریت محل و روستا بود.

در پایان فاطمه علیزاده بخشدار مرکزی جدید نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد استاندار گیلان و فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه طی سخنانی گفت: تمام تلاش بنده حرکت در مسیر قانون است و اگر در جایی قانون برایش تعریفی مشخص نشده باشد با تدبیری که خرد جمعی آن را بپذیرد قدم برمی دارم.

در پایان این جلسه طی حکمی از سوی استاندار گیلان فاطمه علیزاده به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی آستانه اشرفیه منصوب و از تلاش ها و زحمات محمد حسن خواه برای شش سال خدمت در این مسئولیت قدردانی شد. فاطمه علیزاده،  مدت ۹ سال به عنوان کارشناس امور شوراها و دهیاری های بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه سابقه فعالیت دارد.

Share