توسعه پایدار، نیازمند همگرایی میان زیرساخت ها و طبیعت است

واکنش نوبخت به توقف عملیات راه‌سازی جاده قزوین-کلاچای | حل اختلاف نظرهای موجود در آینده نزدیک

معاون رئیس جمهوری به موضوع توقف عملیات راه سازی جاده قزوین – کلاچای اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک به همراه ریاست محیط زیست کشور از این طرح بازدید کرده و اختلاف نظرهای موجود را با انجام برخی اصلاحات و تغییر مسیرها مرتفع خواهیم ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تقویت توسعه پایدار باید نوعی همگرایی و رفاقت بین گسترش زیرساخت‌ها و حفظ طبیعت وجود داشته باشد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از مجموعه دهکده طبیعت قزوین گفت: امروزه یک بخش توسعه به طبیعت باز می‌گردد و به اعتقاد بسیاری اقتصاد، سلامت و آموزش از مؤلفه‌های اصلی توسعه هستند.

وی اظهار داشت: به رغم آنکه امروزه همه به دنبال توسعه هستند اما گاهی اوقات تعریف واحدی از آن وجود ندارد تا جایی که عده‌ای فکر می‌کنند افزایش زیرساخت‌ها، پل‌ها، جاده‌ها، خطوط ریلی و سایر مظاهر زیر ساختی از عوامل مهم توسعه محسوب می‌شوند.

نوبخت با بیان اینکه خوشبختانه کشور ایران در حوزه توسعه انسانی دارای جایگاه خوبی در جهان است، گفت: اگر موضوع طبیعت و بهره گیری از آن را در زندگی انسان دارای جایگاه ثابت بدانیم بدون شک بهره برداری صحیح از این نعمت و ظرفیت در جایگاه رفیعی قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهوری، سازمان برنامه و بودجه را بر اساس قانون راهبردی عهده‌دار رصد توسعه کشور دانست و تصریح کرد: امروز کشورها بر اساس شاخص توسعه رتبه‌بندی می‌شوند و هر کشوری که توسعه یافته تر باشد در جایگاه رفیع‌تری قرار می‌گیرد.

وی، مجموعه دهکده طبیعت قزوین را ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری دانست و یادآور شد: این استان ظرفیت لازم و مدیران علاقه‌مند به توسعه گردشگری را دارد و بدون شک توسعه چنین مجموعه‌هایی نشاط اجتماعی و شوق زندگی بیشتر را در بین مردم ایجاد می‌کند.

معاون رئیس جمهوری به موضوع توقف عملیات راه سازی جاده قزوین – کلاچای اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک به همراه ریاست محیط زیست کشور از این طرح بازدید کرده و اختلاف نظرهای موجود را با انجام برخی اصلاحات و تغییر مسیرها مرتفع خواهیم ساخت.

وی همچنین در خصوص عملیات ۲ خطه شدن ریل قزوین – تهران گفت: این طرح با تخصیص یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تا ۲ ماه آینده به پایان می‌رسد.

نوبخت ادامه داد: توسعه ایستگاه راه آهن قزوین ابتدا باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تأیید شده و سپس به مرکز ارسال شود.

Share