رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

مشکلات زیست محیطی جاده قزوین-کلاچای ظرف ۲ ماه اصلاح شود

محمدباقر نوبخت در نشستی با حضور مسئولان استان قزوین به منظور بررسی مشکلات جاده قزوین-رحیم آباد-کلاچای گفت: در حال حاضر احداث این جاده مانعی ندارد ولی برای تکمیل آن نیازمند ارائه پیوست زیست محیطی و اعطای مجوز یکپارچه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۲ ماه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور فرصت داده شده است تا اصلاحات جاده قزوین -رحیم آباد-کلاچای را انجام داده و با پیوست زیست محیطی به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کند.

محمدباقر نوبخت در نشستی با حضور مسئولان استان قزوین به منظور بررسی مشکلات جاده قزوین-رحیم آباد-کلاچای افزود: در حال حاضر احداث این جاده مانعی ندارد ولی برای تکمیل آن نیازمند ارائه پیوست زیست محیطی و اعطای مجوز یکپارچه هستیم.

وی با بیان اینکه موافقت اصولی با این طرح از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شده است، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست با کلیات طرح جاده قزوین – کلاچای موافق بوده و معتقد است اصلاحات محیط زیستی باید یکپارچه باشد.

نوبخت به نشست بعدی رسیدگی به وضعیت احداث این جاده در سوم مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: ضمانت اجرایی این اقدامات نیز سابقه فعالیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و به اعتقاد ما تکمیل کیلومتر پنج تا ۹ این راه با مشکلی مواجه نخواهد شد.

جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای سال ۱۳۹۲ به عنوان اولین راه ارتباطی کشور به شرق استان گیلان در منطقه الموت قزوین با ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی شد اما با گذشت ۶ سال از کلید خوردن آن، هنوز مطالعات زیست محیطی این جاده تأیید نشده و این طرح متوقف شده است.

این جاده به طول ۱۵۴ کیلومتر بعد از منطقه الموت با ساخت چندین تونل بزرگ و پل‌های متعدد، وارد استان گیلان شده و با عبور از کنارگذر به شهر کلاچای می‌رسد.

حدود ۷۵ کیلومتر این مسیر که از قزوین آغاز می‌شود در این استان قرار دارد. این جاده چندی پیش به دلیل مشکلات زیست محیطی متوقف شده بود.

Share