کریدور بینالمللی چین–قزاقستان–ایران مسیر مناسبی برای حمل کالاهای تجاری است
مدیرعامل شرکت نورینکو گفت: کریدور چین، قزاقستان، ایران مسیر مناسبی برای حمل کالاهای تجاری چین و ایران است که علاقمند به استفاده از آن هستیم و از سوی دیگر برای بررسی انجام پروژه های سرمایه گذاری در این منطقه از جمله اتصال ریل به بندر کاسپین اعلام آمادگی می کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی میزبان مدیران شرکت بین المللی نورینکو از کشور چین بود که در این نشست دو طرف در خصوص همکاری مشترک در بخش های صنعت، ترانزیت، فرآوری محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف بندری و ریلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در این نشست بر افزایش مبادلات تجاری دو کشور با بهره مندی از ظرفیت های این منطقه تاکید کرد و با اشاره به فعالیت شرکت های خارجی و به ویژه چینی در بخش های مختلف تولیدی، بازرگانی در این منطقه، بهره گیری شرکت های چینی از مسیر جدید ترانزیتی چین- قزاقستان- ایران را از مهترین حوزه همکاری مشترک بیان نمود و افزود: با عنایت به حضور شرکت چینی نورینکو و سایر شرکت های چینی در ایران، مسیر پیشنهادی جدید از مزیت کاهش هزینه ها و زمان حمل و نقل کالا برخوردار بوده و این سازمان نیز در جهت تسهیل و توسعه مراودات کالایی در این مسیر تجاری، مزیت های قانونی برای کاالاهای که از این مسیر ترانزیت می شوند لحاظ نموده است و اطلاع رسانی به شرکت های بین المللی و بازرگانی چینی در خصوص مزیت های این مسیر در فعالسازی این کریدور بسیار موثر است.
رضا مسرور در ادامه ی ترسیم فرصت های همکاری میان سازمان متبوع خود و سرمایه گذاران خارجی، پیشنهاد همکاری دو جانبه در زمینه ساخت خط ریلی ادامه مسیر قزوین -رشت به منطقه آزاد انزلی به صورت فاینانس و یا سایر روش های سرمایه گذاری مشارکتی را ارایه و اظهار داشت: با توجه به توانمندیهای شما در حوزه کشاورزی و ظرفیت های استان گیلان در این زمینه، همکاری در این بخش و در زمینه سرمایه گذاری پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به تدوین فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، فرصت های حوزه صنعت و به ویژه صنایع های تک و بسته بندی را زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری طرف خارجی بیان داشت و گفت: علاوه بر موارد فوق هم اکنون این سازمان در زمینه ساخت مجتمع بندری کاسپین از توان سرمایه گذار بخش خصوصی ایرانی استفاده کرده و می توانیم در خصوص سرمایه گذاری در بخش های مختلف ساخت اسکله، انبار، سیلو و سایر بخش های بندرکاسپین و پسکرانه آن همکاری مشترک داشته باشیم.
در این نشست مدیرعامل شرکت نورینکو با اشاره به توانمندی ها و حوزه های فعالیت این شرکت که بسیار متنوع با سابقه طولانی در چهل کشور جهان می باشد، توضیحاتی در خصوص همکاری ها و سرمایه گذاری های شرکت خود در بخش های نیرو، حمل و نقل، مترو و واگن سازی و صنعت کشاورزی، خودرو و نیروگاه های بادی و خورشیدی در ایران ارائه نمود و افزود: جایگاه منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین بنادر ایران در دریای خزر بر کسی پوشیده نیست و افزایش همکاری ها و سرمایه گذاری در این منطقه هدف اصلی حضور و بازدید ما را تشکیل می دهد.
وی با استقبال از ایجاد کریدور چین، قزاقستان، ایران تصریح کرد: این کریدور بین المللی جدید، مسیر مناسبی برای حمل کالاهای تجاری چین و ایران است که علاقمند به استفاده از آن هستیم و از سوی دیگر برای بررسی انجام پروژه های سرمایه گذاری در این منطقه از جمله اتصال ریل به بندر کاسپین اعلام آمادگی می کنیم.
گفتنی است بعد از این دیدار که اعضای هیأت مدیره سازمان، مدیران سازمان و بخش خصوصی منطقه حضور داشتند، هیأت سرمایه گذاری چینی از بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین، واحدهای تولیدی و فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی قرار گرفتند.
دیدگاه