به مناسبت هفته محیط زیست؛

جمع آوری ۸۰۰ کیلوگرم زباله از نوار ساحلی آستارا+ تصاویر

روشنی از جمع آوری ۸۰۰ کیلوگرم زباله زباله با توزیع یک صد کیسه زباله توسط حامیان محیط زیست و اقشار مختلف از محدوده طرح ساحلی صدف خبر داد و گفت: با وجود اجرای طرح هایی نظیر تفکیک زباله از مبدا و کارگاه های آموزش مدیریت پسماند، نامهربانی با طبیعت همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از جمع آوری ۸۰۰ کیلوگرم زباله زباله با توزیع یک صد کیسه زباله توسط حامیان محیط زیست و اقشار مختلف از محدوده طرح ساحلی صدف خبر داد و گفت: با وجود اجرای طرح هایی نظیر تفکیک زباله از مبدا و کارگاه های آموزش مدیریت پسماند، نامهربانی با طبیعت همچنان ادامه دارد.

محمدرضا روشنی افزود: نوار ساحلی آستارا در فصل تابستان بیشتر از نقاط دیگر، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد و امیدواریم طبیعت این شهرستان در تابستان امسال نسبت به سال های گذشته پاکیزه بماند.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی زباله در طبیعت چهره زشتی از شهر را در ذهن هر گردشگر تداعی می کند، افزود: متاسفانه برخی افراد به علت ناآگاهی از ماندگاری درازمدت زباله در طبیعت، آن را در فضای سبز و مناطق گردشگری رها می کنند.

روشنی ادامه داد: بیشترین حجم زباله های مردم و گردشگران به خصوص در ایام تعطیل، ظروف یکبار مصرف و پلاستیک است و به تدریج در طبیعت یا رودخانه و دریا سبب بر هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست می شود.

طرح ساحلی صدف زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ نفر را فراهم کرد

در ادامه بخشدار لوندویل به خبرنگار دیارمیرزا گفت: طرح ساحلی صدف قدیمی ترین طرح ساحلی گیلان، با حدود ۱۷ هکتار مساحت که در سال ۱۳۷۴ افتتاح شد و امسال هم برای استقبال از گردشگران تابستانی آماده است.

احمد قدیمی اضافه کرد: این طرح با داشتن ۲۷ پلاژ چوبی اسکان موقت و امکاناتی مانند شناگاه های برادران و خواهران، نمازخانه و نقاط تفریحی زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ نفر را فراهم کرده و تعاونی دهیاران لوندویل برای مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا، سطل های زباله خشک و تر را در ساحل صدف نصب کرده است.

به گزارش دیارمیرزا، بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دارای ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۲ تالاب و پنج رشته رودخانه اصلی است و روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل دریای خزر دفن می شود.

Share