در مراسم افتتاح مرکز آموزش محیط زیست شهری تالاب عینک رشت عنوان شد

تالاب عینک یک ظرفیت بزرگ اقتصادی است

ثابت قدم با بیان اینکه باید طبیعت خود را حفظ کنیم تا زنده بمانیم، اظهار کرد: تولید نباید به طبیعت آسیب برساند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم افتتاح مرکز آموزش محیط زیست شهری تالاب عینک پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد.

پیشگر: تالاب عینک یک ظرفیت بزرگ اقتصادی است

فرانک پیشگر، رییس کمیسیون محیط زیست این شورا ضمن تشکر از مناطق مختلف شهرداری رشت برای گرامیداشت هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: توجه به محیط زیست بسیار مهم است و تالاب عینک به عنوان اولین تالاب درون شهری کشور نیازمند رسیدگی است.

وی با اشاره به ارزش های اقتصادی تالاب، اظهار کرد: اگر به دنبال اقتصاد پایدار هستیم باید به اقتصاد محله ای توجه نماییم و تالاب عینک یک ظرفیت بزرگ برای این موضوع است.

پیشگر نقش آموزش و توسعه را مهم دانست و افزود: پژوهش مقدمه ی آموزش است و باید برای رسیدن به توسعه باید به آن توجه گردد.

این عضو شورای شهر رشت نقش مشارکت مهم در توسعه پایدار اساسی عنوان کرد و افزود: این مرکز می تواند آموزش مطلوب و مناسبی را به مردم ارائه نماید.

ثابت قدم: تولید نباید به طبیعت آسیب برساند

به گزارش دیارمیرزا سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت ضمن تشکر از بانیان این مرکز، اظهار داشت: محیط زیست یه علت اینکه به صورت بدیهی در کنار ما هست به آن توجه نمی کنیم و احساس می کنیم برای زنده ماندن نیازی به محیط زیست نیستیم و به این علت است که انسان خودخواه است و خود را زیادی اشرف مخلوقات می داند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و زنده ماندن نیازمند محیط زیست هستیم، گفت: بسیاری از فعالیت های اقتصادی ما به محیط زیست آسیب می رساند.

ثابت قدم با بیان اینکه باید طبیعت خود را حفظ کنیم تا زنده بمانیم، اظهار کرد: تولید نباید به طبیعت آسیب برساند.

شهردار رشت، نگاه انسان محور را برای کشورهای در حال توسعه مهم دانست و افزود: باید خوب ببینیم و احساس کنیم که طبیعت بخشی از وجود ما در زندگی شهری و روستایی ما هستند.

وی همچنین ادامه داد: طبیعت منافع عمومی است و محیط زیست یک واقعیت انکار ناپذیر و بخشی از سبد زندگی ما است و یک الزام است.

ثابت قدم کیفیت را در خوب فکر دانست و تصریح کرد: خوب فکر کردن نیازمند دیدن منافع است و محیط زیست تزیینی و تفننی نیست.

شهردار رشت گفت: محیط زیست را باید مانند خودروی شخصی خود که نمی توانیم شب آن را بیرون از خانه بگذاریم، حفظ نماییم.

شیرزاد: تالاب عینک امروز زنده است

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه تشکر می کنم زیرا تالاب عینک امروز زنده است، اظهار کرد: در شورای چهارم و تصمیمات شهرداری تلاش کردیم که اهمیت محیط زیست را به عمل نشان دهیم.

وی با بیان اینکه دوست نداریم تالاب های ما رو به زوال بروند، گفت: استان گیلان دارای توانمندی های بسیار زیاد زیست محیطی است.

شیرزاد با تشکر از سازمان های مردم نهاد موجود در شهر رشت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در خصوص محیط زیست فرمایشات زیادی انجام دادند اما متأسفانه در عمل بودجه های مناسبی برای محیط زیست در نظر گرفته نمی شود.

Share