در یازدهمین جلسه علنی شورای رشت مطرح شد

تکلیف ۲۳ مشاور شورا مشخص شود | طرح ژپنج نیاز رشت برای کنترل ترافیک است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یازدهمین جلسه علنی شورا گفت: به علت کم‌کاری برخی از مدیران اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی اختصاص‌یافته به شهرداری‌ها و دهیاری‌های گیلان محقق نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سید امیرحسین علوی با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یارانش و آرزوی قبولی عزاداری‌ها اظهار کرد: با حکم وزارت کشور مسعود نصرتی به‌عنوان شهردار رشت منصوب شد.

وی با آرزوی سلامتی برای جلال‌الدین محمد شکریه افزود: امیدوارم این همکار شورایی هر چه سریع‌تر بهبود یابد.

علوی با تبریک به‌واسطه انتخاب حجت جذب به‌عنوان رئیس شورای شهرستان رشت تصریح کرد: خوشبختانه کمیسیون‌های پنج‌گانه شورا با پتانسیل خوبی در حال بررسی مباحث مختلف شهری هستند و انتظار می‌رود در حوزه فرهنگی یک بررسی و مطالعه جامع انجام شود و یقین می‌دانم در شورای پنجم رشت این مبحث محقق خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت  با اشاره به شیوه‌های نظارت در فرآیندهای مالی شهرداری رشت گفت: بحث حسابرسی در شورای چهارم مطرح شد و انتظار می‌رود در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای پنجم این موضوع کامل شود.

علوی با اذعان به اعتبارات اختصاص‌یافته به دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت گفت: امیدوارم با پیگیری کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا این مبحث بررسی و شاهد احیا و بازسازی دو رودخانه باشیم.

وی در خصوص بازخوانی طرح BRT رشت بیان کرد: متأسفانه شاهد تصادفات عدیده در این خطوط هستیم و امیدوارم کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت این مبحث را در اسرع وقت بررسی و به نتیجه برساند.

اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی اختصاص‌یافته به شهرداری‌ها محقق نشد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اختصاص سی میلیارد تومان اعتبار به سازمان دارایی گیلان گفت: عدم اختصاص این منبع به شهرداری‌ها در شرایطی که مشکلات مالی فشار زیادی به این مجموعه وارد کرده است واقعاً تأسف‌برانگیز است و از استاندار گیلان تقاضا دارم این موضوع را بررسی کند.

علوی افزود: منبعی که به استان اختصاص یافت به چه دلیل تاکنون مدیران مربوطه اقدامی نکردند و متأسفم که از تریبون رسمی شورا مجبور هستم با مطرح کردن این موضوع ذهن مردم را درگیر کنم.

علوی بیان کرد: احساس می‌کنم کم‌کاری‌هایی انجام می‌شود و باید در این خصوص شفاف‌سازی و به اطلاع مردم رسانده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه رسانه‌ها را یار دوازدهم شورا دانست و گفت: حمایت رسانه‌ها موجب شد تا باقدرت به سمت‌وسوی اهدافمان حرکت کنیم.

وی افزود: رسانه‌ها همواره همکار و همراه شورا بودند و در ادامه مسیر نیز خواستار این تعامل هستیم.

بدنه آتش‌نشانی نباید درگیر سیاسی بازی بشود

این جلسه یکی از اعضای شورای شهر رشت بابیان اینکه باید در تمامی مباحث شفاف‌سازی بشود گفت: این موضوع باید موردتوجه قرار داشته باشد.

 رضا رسولی با تبریک به مناسبت روز آتش‌نشان گفت: حادثه پلاسکو موجب شد تا نگاه‌ها بیش از گذشته نسبت به این قشر معطوف شود.

وی با اذعان به اینکه در سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت اتفاقات خوبی در خصوص تجهیزات آتش‌نشانی رقم خورد گفت: در حوزه آتش‌نشانی حدود سی میلیارد تومان تجهیزات خریداری‌شده است و به عقیده بنده باید در حوزه مدیریت بحران شهرداری رشت اقدامات بهتری انجام شود.

رسولی با اشاره به اینکه تجهیزات برف‌روبی شهرداری رشت دچار فرسودگی شده است بیان کرد: از استاندار جوان گیلان تقاضا دارم در این خصوص حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

وی ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی را بخشی از گروه دفاعی شهری دانست و تصریح کرد: بدنه آتش‌نشانی نباید درگیر سیاسی بازی بشود.

رسولی بابیان اینکه بدون مداخلات سیاسی و… اجازه بدهیم که سازمان آتش‌نشانی باقدرت به کار خود ادامه دهد گفت: امیدوارم به‌دوراز هرگونه حاشیه در راستای بهبود کیفیت شهری گام برداریم.

 در ادامه جلسه اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضای شورای رشت با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و آرزوی سلامتی برای شکریه عضو دیگر شورای رشت گفت: یکسری مباحث در کمیسیون‌های شورا مطرح می‌شود که بسیار مهم و مستلزم پیگیری هستند.

وی افزود: بحث راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک نیازمند همراهی اعضای شورا است و در حال حاضر رشت تبدیل به پارکینگ شده است و با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک یقیناً شاهد کاهش بسیاری از تخلفات خواهیم بود.

حاجی پور بیان کرد: در حال حاضر منابع درآمدی شهرداری رشت متوقف‌شده و مردم به سمت تخلف هدایت می‌شوند و اگر این معضلات برطرف نشود مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

انتخاب استاندار غیربومی یعنی استان ما فردی تأثیرگذار در بدنه دولت ندارد!

 احمد رمضانپور عضو دیگر شورای رشت نیز با آرزوی قبول عزاداری‌های همه در ایام محرم اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود.

رمضانپور با انتقاد از عدم حضور استاندار بومی در گیلان گفت: این موضوع نشان‌دهنده نامهربانی دولت نسبت به مردم گیلان است.

وی افزود: وقتی آذربایجان و… استاندار بومی دارند چرا گیلان باید فاقد استاندار بومی ‌باشد.

رمضانپور بابیان اینکه با شخص استاندار گیلان مشکلی ندارم گفت: انتخاب استاندار غیربومی در گیلان نشان‌دهنده آن است که استان ما فردی تأثیرگذار در بدنه دولت ندارد.

وی بابیان اینکه استاندار گیلان فردی توانمند است گفت: مصطفی سالاری کارنامه فعالیتی خوبی دارد و امیدوارم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار بگیرد.

رمضانپور با اذعان به اینکه نماینده ولی‌فقیه نور چشم ما است گفت: وقتی اقدامی می‌شود و از تریبون‌های رسمی انتقاد می‌کنند نشان‌دهنده کم‌ظرفیتی افراد است.

وی گفت: آیت‌الله قربانی نور چشم ما است و از علمای بسیار بزرگ و شجاع هستند و ما نباید فضا را به سمت چالش ببریم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مدیریت قبلی شهرداری رشت مدیریت هزینه‌ای بود گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروهی تشکیل و در آن از مردم در خصوص مباحث مختلف شهری هم‌نظر سنجی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه تکلیف ۲۳ مشاور شورا مشخص شود گفت: تعدادی از مشاوران شورا اصلاً در برنامه‌ها حضور ندارند اما مبلغ یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هرماه حق مشاوره دریافت می‌کنند.

فاطمه شیرزاد افزود: در روزهای پایانی فعالیت شورای چهارم تعدادی مشاور جدید اضافه شدند که موجب تحمیل هزینه به شورا و شهرداری شده‌اند.

چارت داخلی شورا با رای اعضا مورد موافقت و تصویب شد.

Share