جعفرزاده:قرار بود در «کیمیا» شاهد افراد انقلابی و مذهبی باشیم؛ نه عاشقپیشه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با بیان اینکه به نظر میرسد عوامل فیلم «کیمیا» تنها برای دریافت بودجه لازم از صدا و سیما، عنوان و شکل و شمایل انقلابی به این اثر دادهاند،تصریح کرد: به جای تصویر روشن و کامل بخشی از تاریخ معاصر جامعه ایران، اثری خانوادگی و عاشقانه را تولید شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت ،عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با بیان اینکه به نظر میرسد عوامل فیلم «کیمیا» تنها برای دریافت بودجه لازم از صدا و سیما، عنوان و شکل و شمایل انقلابی به این اثر دادهاند،تصریح کرد: به جای تصویر روشن و کامل بخشی از تاریخ معاصر جامعه ایران، اثری خانوادگی و عاشقانه را تولید شده است.
غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی درباره سریال «کیمیا» اظهارنظر کرد و گفت: آنچه در سریال کیمیا بیش از هر مسئله دیگری به چشم میآید مضمون عاشقانه و درگیریهایی است که برای شخصیتهای اصلی آن در این رابطه ایجاد میشود در حالی که عوامل این مجموعه تلویزیونی آن را اثری با مضامین انقلابی و مرتبط با دفاعمقدس معرفی کرده و حتی با همین عنوان بودجه یک سریال ۱۰۰ قسمتی را از رسانه ملی دریافت کردهاند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بر این بود که «کیمیا» نقش یک فرد انقلابی و مذهبی را ایفا کند اما این ویژگیها در این شخصیت بسیار کم رنگ است و او بیشتر درگیر زندگی شخصیش نشان داده شده است.
وی با بیان اینکه سازندگان سریال کیمیا احتمالا توانایی لازم برای جذب مخاطب از طریق حوادث مرتبط با انقلاب را در خود نمیدیدند به همین دلیل برای از دست ندادن مخاطب، از میان راه فیلمنامه را به سوی مباحث عاشقانه سوق دادهاند، اضافه کرد: به نظر میرسد عوامل فیلم کیمیا تنها برای دریافت بودجه لازم از صدا و سیما عنوان و شکل و شمایل انقلابی به این اثر داده و در ادامه به جای تصویر روشن و کاملی بخشی از تاریخ معاصر جامعه ایران اثری خانوادگی و عاشقانه را تولید کردند.
عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با تاکید براینکه بیشک انتخاب برش تاریخی از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و مرتبط کردن آن به زمان حال بیشتر با هدف مطول کردن سریال به ۱۰۰ قسمت از سوی فیلمساز صورت گرفته است، گفت: البته این مسئله میتواند تمهیدی برای ساخت سریالهای تاریخی باشد؛ اما این به آن معنا نیست که میتوان هر داستانی را در دل وقایع تاریخ وارد کرد و بیهیچ داده صحیحی دیگری گنجاند.
دیدگاه