جعفرزاده:هر کس منکر تخلفات بورسیه ای شود منکر یک واقعیت شده است

برخی که پایشان گیر است،اجازه رسیدگی به تخلفات وزارت علوم دولت سابق را نمی‌دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: متاسفانه بسیاری از افرادی که در استیضاح آقای فرجی‌دانا نقش داشتند و قبلا هم دارای کرسی بودند، تخلفاتی پیرامون خودشان و فرزندانشان وجود دارد اما فکر کنم این بررسی به مجلس دهم کشیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: کمیته رسیدگی به تخلف سه هزار بورسیه یک جانبه اظهارنظر می کند زیرا تعدادی افراد خاص آن را مدیریت می‌کنند. وی با اعلام نارضایتی از روند فعالیت این کمیته، تصریح کرد: ای کاش فعالیت تمام کسانی که در وزارت علوم دولت سابق فعالیت می‌کردند، مورد بررسی قرار بگیرد.
jafarzade8c36fbغلامعلی جعفرزاده با انتقاد از ترکیب نمایندگان عضو کمیته رسیدگی به پرونده تخلف سه هزار بورسیه وزارت علوم دولت دهم، گفت: برخی از نمایندگان عضو این کمیته موافق استیضاح فرجی دانا بودند، بنابراین نمی‌شود گفت که آیا آن مطالبی که مجلس و افکار عمومی به دنبال آن‌ها هستند، با این ترکیب تحقق پیدا خواهد کرد یا خیر. لذا بهتر بود نمایندگان دیگری هم عضو کمیته می‌شدند تا حقایق بیشتری مشخص می‌شد.

 انکار تخلفات بورسیه‌ای، انکار واقعیت است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته رسیدگی به تخلف سه هزار بورسیه اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌کنند در حالی که باید شفاف رفتار کرده و به همه نماینده‌ها اجازه اظهارنظر داده شود تا شائبه‌ای هم برای کمیته به وجود نیاید.

جعفرزاده تاکید کرد:‌ این کمیته یک جانبه است و تعدادی افراد خاص آن را مدیریت می‌کنند و من باز هم اعتراض خود را از روند فعالیت آنها اعلام می‌کنم. آن‌ها تاکنون نه بیانیه و نه اطلاعیه‌ای داده‌اند و اقدامات خود را در یک فضای بسته انجام می‌دهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: با توجه به اینکه دیگر نمایندگان هم اطلاعاتی دراین زمینه دارند، منطقی است که از آنها هم نظرخواهی شود تا اطلاعات خود را در اختیار کمیته قرار دهند، ولی اعضای این کمیته فقط می‌خواهند حرف‌های گذشته خود را به اثبات برسانند که این برای مردم قابل قبول نیست!

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که تخلف بزرگی صورت گرفته است و زمان سکان‌داری وزارت علوم توسط آقای فرجی‌دانا به این موضوع به خوبی پرداخته شد و هر کس منکر آن شود منکر یک واقعیت شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه یک سری از بورسیه شدگان، حتی فاقد مدرک کارشناسی ارشد هستند، افزود: مستندات چنین مواردی موجود است و نماینده‌ها می‌توانستند این مورد را هم بررسی کنند اما برخی تمایلی به این کار نداشتند.

برخی اجازه نمی دهند بستر رسیدگی به تخلفات وزارت علوم دولت سابق در مجلس فراهم شود

جعفرزاده همچنین درباره شنیده‌های خود درباره فساد ۳۲ میلیاردی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دولت قبلی، گفت: چندان در جریان این ماجرا نیستم اما ای کاش فعالیت تمام اعضاء وزارت علوم دولت سابق، مورد بررسی قرار می‌گرفت.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: متاسفانه بسیاری از افرادی که در استیضاح آقای فرجی‌دانا نقش داشتند و قبلا هم دارای کرسی بودند، تخلفاتی پیرامون خودشان و فرزندانشان وجود دارد اما فکر کنم این بررسی به مجلس دهم کشیده شود چراکه برخی از نمایندگان مجلس که پای خودشان در این قضیه گیر است، اجازه نخواهند داد بستر ورود و رسیدگی به این قضیه فراهم شود./خانه ملت

 

Share