در پی انتشار مطالب خلاف عفت عمومی توسط برخی سایت ها

«کمپین رعایت اخلاق رسانه ای» در گیلان تشکیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به همت جمعی از اهالی رسانه استان گیلان «کمپین رعایت اخلاق رسانه ای» اعلام موجودیت کرد و تا زمان تنظیم این خبر ۳۹ رسانه استان گیلان به آن پیوسته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به همت جمعی از اهالی رسانه استان گیلان و به منظور حفظ عفت عمومی «کمپین رعایت اخلاق رسانه ای» اعلام موجودیت کرد و تا زمان تنظیم این خبر ۳۹ رسانه استان گیلان به آن پیوسته اند.

thumb2_39497در منشور «کمپین رعایت اخلاق رسانه ای» آمده است:

در روزهای اخیر برخی از پایگاههای خبری، بدون توجه به قانون و ارزش های اخلاقی و اجتماعی، اقدام به انتشار شایعات و تهمت های مشمئز کننده نموده اند که اسباب تاثر و تاسف آحاد جامعه را فراهم آورده و عفت عمومی را نشانه گرفته است. مطالبی که نمونه آن در تاریخ فعالیت رسمی رسانه ای کمیاب و بلکه نایاب است. چنانکه بسیاری از فعالان این عرصه را متحیر نموده است.
در پی این اتفاق نا میمون خبرنگاران، روزنامه نگاران، دبیران و مدیران رسانه های استان گیلان، با ایجاد کمپینی تلاش میکنند تا با اصرار بر رعایت اخلاق رسانه ای، آنانی که نمی توانند در این چارچوب فعالیت نمایند را طرد و اصالت کار خبر را غنا بخشند.
اهداف کمپین:
۱- مشارکت جمعی فعالان رسانه ای برای حفظ و غنای فرهنگ ایرانی-اسلامی در رسانه
۲- ایجاد زمینه برای طرد خبرنگارنماهایی که با سو استفاده از شرایط موجود، بدون پشتوانه فرهنگی، به دنبال ایجاد فضای رادیکال در جامعه هستند.
۳- ایجاد گفتگو میان فعالان رسانه ای در راستای همگرایی بیش از پیش
۴- احترام و تکریم کرامت انسانی، رعایت حقوق شهروندی و تاکید بر آزادی بیان در لوای قانون
در پایان یادآور می شویم در جهت حمایت از این کمپین و به منظور تقویت اتحاد و همدلی میان فعالان رسانه ای و نهادهای مدنی با مسئولین قانونی، پیوستن تمامی شخصیت های حقیقی و حقوقی اعم از فعالان رسانه، مدیران، هنرمندان، ورزشکاران، روحانیت و همه آنانی که دغدغه رعایت اخلاق در رسانه دارند را به انتظار نشسته ایم.

بعد نوشت:به دلیل بروز رسانی لیست رسانه هایی که به این کمپین پیوسته اند,اطلاعات تکمیلی در مورد این کمپین(اینجا)قابل مشاهده است.

Share