استاندار گیلان:

رشت یک بازار بزرگ بی نظم و شلوغ است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : استاندار گیلان در جلسه ساماندهی دست فروشان رشت گفت : ضوابط مربوط به ساماندهی دست فروشان باید تدوین شود .هاشم نیا با بیان اینکه نیروی انسانی اجرای این طرح نیز باید مشخص و تأمین شود افزود : دست فروشان موجب سد معبر بسیاری در معابر و پیاده روهای شهر رشت شده اند که باید برای ساماندهی این معضل اجتماعی عزم جدی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : هاشم نیا با بیان اینکه نیروی انسانی اجرای این طرح نیز باید مشخص و تأمین شود افزود : دست فروشان موجب سد معبر بسیاری در معابر و پیاده روهای شهر رشت شده اند که باید برای ساماندهی این معضل اجتماعی عزم جدی داشت.

download (1)

وی اظهار داشت : شهرداری رشت و سازمان صنعت ، معدن و تجارت باید ساز و کارها و ضوابط اجرایی بازارچه هایی که دست فروشان در آن ساماندهی می شوند را آماده و براجرای آن نظارت کنند .

استاندار گیلان با تأکید برفرهنگ سازی این طرح گفت : رسانه ها در فرهنگ سازی این مسئله نقش بسیار مهمی را می توانند ایفاء کنند .

مهندس هاشم نیا کنترل تورم و توسعه مشاغل خانگی ، آزاد سازی معابرشهری ، زیبا سازی سیمای شهر از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام کرد و با اشاره به توریستی بودن شهر رشت ، خاطرنشان کرد : دست فروشان سطح شهر رشت باید جمع آوری شوند و به بازارچه هایی که در نقاط پرتردد شهرایجاد می شوند منتقل شوند .

 وی تصریح کرد : پراکندگی فروشندگان متفرقه در نقاط مختلف شهر رشت را به یک بازار بزرگ بی نظم تبدیل کرده است .

استاندار گیلان گفت: در رشت باید برای ساماندهی دست فروشان ده نقطه تعیین شود تا در آنجا به امرار معاش بپردازند .

مهندس هاشم نیا با اشاره به اینکه بازارهای محلی اغلب در نقاط حاشیه ای قرار گرفته اند گفت : در بازارچه هایی ایجاد شده در رشت می تواند مکان مناسبی برای تولیدات و محصولات خانگی هم باشد و تبدیل به بازارهای محلی شود .

وی ادامه داد : باید زمینه لازم را در افکار عمومی برای اجرای طرح فراهم کرد و رسانه ها در انجام این امر می توانند نقش مهمی را ایفاکنند .

استاندار گیلان اضافه کرد : در کنار این بازارچه ها باید ایجاد پارگینگ هم پیش بینی شود .

مهندس هاشم نیا اظهار داشت : اگر برای اجرای این طرح مهم برنامه ریزی و تدبیر لازم صورت نگیرد، شهرداری و دستگاه های مربوطه عزم جدی نداشته باشند موفق نخواهد بود .

وی ادامه داد : دست فروشی یک معضل اجتماعی است که باید در تمام نقاط رشت برطرف شده و برچیده شود .

استاندار گیلان تأکید کرد : باید در یک بازه زمانی مشخص در تمام شهر اجرا شود و مکان های ساماندهی دستفروشان بطور ثابت مشخص شود و پس از اجرای آن دیگر اجازه سد معبر و دست فروشی به کسی داده نشود .

مهندس هاشم نیا با اشاره به اینکه هدف از این طرح بیکار کردن افراد دست فروش نیست گفت : این طرح به این منظور اجرا می شود تا هم جلوی یک معضل اجتماعی گرفته شود و هم اینکه دست فروشهای سطح شهر ساماندهی شده و دارای یک مکان مناسب و مشخص برای امرار معاش شوند .

فرماندار رشت نیز در این جلسه با اشاره به عزم جدی مسئولان درساماندهی دست فروشان رشت گفت :فرمانداری رشت در همه مراحل این طرح آمادگی کامل برای حمایت از اجرای آن دارد .

عظمتی افزود : برای موفقیت این طرح باید همه دستگاه های اجرایی مربوط و همچنین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی همکاری کنند .

وی اظهار داشت : در مرحله نخست این طرح میوه فروشان حاشیه کمربندی مدرس به بازارچه میدان امام حسین منتقل شده اند.

سرپرست شهرداری رشت هم گفت : شهرداری تاکنون توانسته است طبق وظیفه قانونی خود توسط نیروهای سد معبر خود جلوی بعضی دست فروشان را در برخی معابر اصلی شهر گرفته اند .

بهارمست افزود : برای ساماندهی دست فروش ها در تمام شهر نیازمند کمک و همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه نیروی انتظامی دیگر و همچنین مردم است .

وی اظهار داشت : تاکنون تلاش شده است با انجام اطلاع رسانی به مردم و دست فروشان سطح شهر ، جامعه را برای اجرای این طرح آماده نموده است .

سرپرست شهرداری رشت گفت : شهرداری با همه توان در راجرای این طرح اقدام خواهد کرد اما برای انجام آن نیازمند حمایت دستگاه های مربوطه به ویژه نیروی انتظامی است./استانداری گیلان

Share