در مراسم افتتاح کتابخانه شهدای دهنه سر سفیدرود بندر کیاشهر عنوان شد

درسال همدلی دولت وملت باکمک خیرین،جایگاه کتابخانه‌های گیلان را ارتقا خواهیم داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با نیمه شعبان و با حضور معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه عمومی شهدای دهنه سر سفیدرود بندر کیاشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با نیمه شعبان و با حضور معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه عمومی شهدای دهنه سر سفیدرود بندر کیاشهر به بهره برداری رسید.
photo_2015-06-02_11-58-26در این مراسم حسین قربانی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه نیز در سخنانی ضمن قدردانی از اقدام بسیار ارزشمند این خیر در احداث و اهدای کتابخانه به نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه های عمومی در سالهای گذشته توانسته است زمینه را برای ورود خیرین به عرصه کتابخوانی سازی فراهم کند و کتابخانه سازی را بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین کتابخانه سازی را از ملزومات جامعه برشمرد و با ضروری دانستن ایجاد کتابخانه های عمومی در جامعه گفت: علاوه بر ایجاد کتابخانه های عمومی در اقصی نقاط کشور و خصوصا استان گیلان باید با اختصاص منابع روزآمد در جهت آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان تلاش مضاعف کنیم.
وی همچنین مزین شدن نام کتابخانه عمومی دهنه سر سفید رود بنام شهدا را از برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل عنوان کرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که در دهه چهارم انقلاب جوانان و نوجوانان ما در مسیر اسلام و انقلاب گام بر میدارند که این خود یک موفقیت بزرگ برای کشور اسلامی است.

محمدپور: در سال همدلی دولت و ملت و کمک خیرین، جایگاه کتابخانه های گیلان را ارتقا خواهیم داد

photo_2015-06-02_11-57-17مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهدای دهنه سر سفید رود با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت یگانه منجی عالم امکان افتتاح این کتابخانه در این روز عزیز را از عنایات باری تعالی برشمرد و گفت: امروز به برکت وجود شهدای گرانقدری که در جوار کتابخانه عمومی دهنه سر هستند این مکان فرهنگی توسط فردی از جنس علم و ادب احداث و در اختیار مردم این روستا قرار می گیرد.
امیرمحمدپور با قدردانی از همه خیرینی که ضرورت ایجاد کتابخانه در استان را با تمام وجود درک کرده و وارد عرصه کتابخانه سازی شدند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب که در موضوع لزوم گسترش فرهنگ مطالعه در میان آحاد مردم بارها اشاراتی داشته اند و کاستیها در این حوزه را یاداور شده اند، امروز شاهد آن هستیم کتابخانه سازی بعنوان یک ارزش در جامعه رفته رفته در حال شکل گیری است.
وی همچنین با بیان اینکه استان گیلان که سالهای متمادی مهد تمدن و فرهنگ در کشور بوده، امروز رتبه ۲۷ کشوری را در شاخص فضای مطالعه دارد گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است از تمام توان خود برای تحقق این شعار بهره خواهیم برد و با همکاری و همیاری خیرین گیلانی، جایگاه کتابخانه های استانمان را ارتقا خواهیم بخشید.

حسین اصل سلیمانی: قدردانی از مردم باید با عمل همراه باشد

photo_2015-06-02_11-58-50حسین اصل سلیمانی خیر کتابخانه ساز نیز در پایان این مراسم گفت: قدردانی از مردم باید با عمل همراه باشد و تنها با تکرار مکررات نمی توان گوشه ای از خدمات ارزشمند مردم در دوره های مختلف تاریخ این سرزمین را جبران نمود. وی توسعه زیرساختهای فرهنگی اعم از کتابخانه های عمومی، فضاهای آموزشی و تفریحی را بخشی از اقدامات دولت در حوزه تامین نیازهای فرهنگی مردم برشمرد و گفت: البته دولت به تنهایی قادر به تامین این نیازها در این برهه زمانی نیست و لزوم ورود افرادی که بتوانند گوشه از این هزینه ها را تقبل نمایند می تواند اثر بخش باشد.
این خیر در ادامه اظهار داشت: افتخار می کنم با کمک مردم این روستا توانستیم کتابخانه عمومی در جوار حرم شهدای گلگون کفن دفاع مقدس ایجاد و به فرزندانمان هدیه کنیم. سلیمانی همچنین نقش نهاد کتابخانه های عمومی را در ایجاد بسترهای لازم بسیار سازنده عنوان کرد.
گفتنی است کتابخانه عمومی شهدای دهنه سر سفید رود با مساحت ۱۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال توسط حسین اصل سلیمانی،خیر آستانه ای احداث و تجهیز شد. در این کتابخانه عمومی حدود چهار هزار جلد کتاب وجود دارد. همچنین ۷۰۰ نفر از جمعیت هزار نفری این روستا عضو این کتابخانه عمومی هستند.
هم اکنون شهرستان آستانه اشرفیه از وجود سه کتابخانه عمومی فعال در مناطق شهر آستانه اشرفیه ، بندرکیاشهر و روستای چهارده بهره مند است و بیش از دو هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت و حدود ۳۵ هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه های عمومی این شهرستان وجود دارد.شهرستان آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share