در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه روستایی آستانه‌اشرفیه

الهیاری فومنی:نقش افراد خیر در ایجاد کتابخانه روستایی اهمیت ویژه ای دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این مسئول عمده کتابخانه‌داران روستایی را از ساکنین تهران عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ ایجاد کتابخانه بین افراد متمول در محل تولد خود می‌تواند در توسعه کتابخانه‌های روستایی تاثیرگذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کتابخانه روستایی شهرستان آستانه اشرفیه عصر امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

photo_2015-06-02_11-57-36محمد الهیاری فومنی عصر سه شنبه و همزمان با میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت در مراسم بهره برداری از کتابخانه عمومی روستای دهنه سر سفیدرود بخش بندرکیاشهر که با حضور نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ، معاون فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و جمع کثیری از مردم برگزار شد، با بیان اینکه خیرین با احداث کتابخانه های عمومی، زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی را فراهم کنند تصریح کرد: در این خصوص نقش افراد خیر در ایجاد کتابخانه و فضاهای مناسب مطالعه در مناطق مختلف روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ضمن قدردانی از تلاش های خیرین در جهت ایجاد فضاهای مطالعه در مناطق مختلف اظهار داشت: در این خصوص توسعه کتابخانه های روستایی در کشور همواره یکی از برنامه های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ کتابخانه روستایی در کشور وجود دارد، افزود: همچنین در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ کتابخانه عمومی فعال نیز در نقاط مختلف کشور وجود دارد.
اله یاری فومنی همچنین با قدردانی از اقدام ارزشمند حسین اصل سلیمانی گفت: این خیر کتابخانه ساز و چهره فرهنگی کشور کتابخانه شهداء روستای دهنه سر سفیدرود بخش بندرکیاشهر را احداث و در اختیار مردم فرهنگ دوست روستای دهنه سر سفید رود قرار داد تا فرزندانمان در این بخش از کشور نیز از نعمت مطالعه برخوردار باشند و این کاری است بسیار بزرگ و شایسته تقدیر.
photo_2015-06-02_11-58-36

Share