رهبری املشی:خوداتکایی هر چه بیشتر در تولید محصولات راهبردی از مولفه‌های اصلی استقلال کشور است

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین مواد غذایی برای جمعیت در حال گسترش کشور و همچنین ضرورت خوداتکایی هر چه بیشتر در تولید محصولات استراتژیک یکی از مولفه ‌های اصلی استقلال کشور به شمار می ‌رود.  محمد مهدی رهبری املشی ،ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی در جمع […]

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین مواد غذایی برای جمعیت در حال گسترش کشور و همچنین ضرورت خوداتکایی هر چه بیشتر در تولید محصولات استراتژیک یکی از مولفه ‌های اصلی استقلال کشور به شمار می ‌رود.

 محمد مهدی رهبری املشی ،ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: در این میان خودکفایی برنج به عنوان دومین غذای اصلی مردم ( پس از گندم ) از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.            

وی اظهارداشت: استان گیلان به دلیل شرایط مناسب اقلیمی به عنوان اصلی‌ ترین قطب تولید برنج کشور در صورت مهیا شدن شرایط می‌ تواند نقش عمده‌ای در روند خودکفایی برنج ایفا کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به استعداد بالای این استان در تولید برنج با رفع محدودیت ‌های پیشروی تولید می ‌توان زمینه را برای خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک فراهم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه بیشتر به مشکلات کشت برنج در این استان همچون تغییر کاربری اراضی شالیزاری و تبدیل مزارع به باغات مرکبات، کیوی و همچنین جلوگیری از کوچک شدن مساحت شالیزارها و سایر موارد می ‌توان از پتانسیل بالقوه این استان برای دستیابی به خودکفایی در تولید برنج بهره برد.

رهبری املشی اظهارداشت: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه امری ضروری قلمداد می شود.

وی یادآورشد: بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیر مستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک کرده و در نتیجه موجب خلق فرصت های شغلی جدید می شود.

Share