کاهش جمعیت دانشآموزی گیلان در پایه اول ابتدایی | هیچکدام از سوالات امتحانات نهایی لو نرفتهاند
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص ثبتنام پایه اول ابتدایی، تصریح کرد: فرآیند ثبتنام از طریق سامانه آغاز شده و لینک سنجش نوآموزان نیز تا اوایل هفته آینده بهروزرسانی و فعال خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر نقش رسانه در تبیین سیاستهای آموزشی و پرورشی، گفت: رسانهها حلقه اتصال بین نظام تعلیم و تربیت و جامعه هستند و نقش بیبدیلی در تحقق عدالت آموزشی دارند.
نرگس دستیار در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه استان که به میزبانی ادارهکل آموزش و پرورش گیلان برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) و گرامیداشت یاد و نام شهدا، اظهار کرد: خبرنگاران و فعالان رسانهای، نمایندگان افکار عمومی هستند و حضورشان در این نشست، مایه خیر و برکت برای آموزش و پرورش گیلان است.
وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرهنگیان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که سرمایهگذاری در آموزش و پرورش، هزینه نیست، بلکه زمینهساز بهرهمندی چندبرابری جامعه است. خوشبختانه ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش نیز این نگاه راهبردی را دارند و این، فرصتی مغتنم برای تحول در این نهاد اساسی کشور است.
دستیار افزود: به عنوان نخستین بانوی مدیرکل آموزش و پرورش در دولت چهاردهم، این مسئولیت را فرصتی میدانم برای حرکت در مسیر تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری در سراسر استان گیلان؛ گامی در مسیر سند تحول بنیادین و رساندن دانشآموزان به حیات طیبه.
وی با بیان اینکه این نشست بیشتر با هدف شنیدن دغدغهها و دیدگاههای اصحاب رسانه برگزار شده، ادامه داد: دو موضوع اصلی برای این جلسه در نظر گرفته شده که نخست، موضوع ثبتنام دانشآموزان در سال تحصیلی جدید است که در روزهای اخیر دغدغه بسیاری از خانوادهها بوده است.
به گزارش دیارمیرزا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص ثبتنام پایه اول ابتدایی، تصریح کرد: فرآیند ثبتنام از طریق سامانه آغاز شده و لینک سنجش نوآموزان نیز تا اوایل هفته آینده بهروزرسانی و فعال خواهد شد. برخی خانوادهها هنگام ورود به سامانه با پیام «عدم احراز» مواجه شدهاند که این مسئله به دلیل تاریخ نوبتدهی سنجش است و جای نگرانی نیست.
وی از رسانهها خواست با اطلاعرسانی گسترده، اولیای دانشآموزان را به ثبتنام بهموقع ترغیب کنند و گفت: متأسفانه برخی خانوادهها ثبتنام را به روزهای پایانی موکول میکنند که این امر موجب ایجاد اختلال در فرآیند ساماندهی دانشآموزان و کلاسها میشود. انتظار داریم رسانهها با توجه به نفوذ گسترده خود، به ما در پوشش مناطق صعبالوصول و آگاهسازی خانوادهها یاری رسانند.
دستیار با بیان اینکه آموزش و پرورش استان از حیث نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و برنامهریزی، آمادگی کامل برای سال تحصیلی جدید را دارد، خاطرنشان کرد: این آمادگی حاصل تلاش همکاران پرتلاش ما در ستاد، مناطق و نواحی آموزش و پرورش گیلان است و امیدواریم با همراهی رسانهها، سال تحصیلی موفقی را پیش رو داشته باشیم.
برنامهریزی دقیق برای تأمین نیروی انسانی و آمادگی کامل برای سال تحصیلی جدید
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، با اشاره به برنامهریزیهای دقیق این ادارهکل برای ساماندهی نیروی انسانی و آغاز بدون مشکل سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اظهار داشت: «با اقدامات انجامشده در حوزه سازماندهی کلاسها و نیروی انسانی، نگرانی خاصی برای سال تحصیلی پیشرو نداریم. البته بازنشستگی بخشی از همکاران در دستور کار است، اما با جذب حداکثری از طریق آزمونها و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، انشاءالله این خلأ جبران خواهد شد. همچنین برای جذب مربیان پیشدبستانی و مشمولان طرح نهضت، مطابق با دستورالعملهای قانونی اقدام خواهد شد.»
وی ادامه داد: «یکی از دغدغههای جدی ما، کاهش جمعیت دانشآموزی بهویژه در پایه اول ابتدایی است؛ امسال پیشبینی میشود حدود ۱۲۰۰ نفر کاهش داشته باشیم. این مسئله، زنگ هشداری برای جوانی جمعیت و ضرورت فرهنگسازی برای فرزندآوری در استان است؛ موضوعی که انتظار میرود رسانهها و فرهنگیان نقش جدیتری در آن ایفا کنند.»
دستیار در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روند هدایت تحصیلی و آموزشهای مهارتی گفت: «بر اساس اسناد بالادستی و سیاستهای کلان، هدفگذاری بر این است که حدود ۵۰ درصد از دانشآموزان به هنرستانها هدایت شوند. در سال تحصیلی جاری، ۴۹.۶ درصد دانشآموزان استان جذب هنرستانها شدهاند که نزدیک به این هدف است. همچنین با تاکید استاندار محترم گیلان، توسعه هنرستانهای جوار کارخانه و مراکز صنعتی در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار دارد.»
به گزارش دیارمیرزا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ثبتنام کتب درسی افزود: «در حال حاضر فرآیند ثبتنام کتابهای درسی در حال انجام است و از اولیای محترم انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به ثبتنام اقدام کنند تا بتوانیم توزیع کتابها را بدون تأخیر انجام دهیم. تأخیر در مراجعه برخی اولیا، گاه روند ثبتنام دانشآموزان را نیز مختل میکند.»
وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساختها و فضاهای آموزشی اظهار داشت: «یکی از اولویتهای مهم ما، تحقق عدالت آموزشی از طریق توسعه فضاها و تجهیزات مدارس است؛ بهویژه در مناطق دارای تراکم دانشآموزی از جمله مسکن مهر. همچنین از هنرستانها بازخوردهای دقیقی درباره نیازهای تجهیزاتی دریافت کردهایم و با اعتبارات خوبی که از وزارتخانه دریافت شده، تا کنون حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردهایم که ۱۲ میلیارد آن تخصیص یافته و در حال هزینهکرد برای تأمین تجهیزات هستیم.»
دستیار با اشاره به پروژه مهر و آمادگی برای سال تحصیلی جدید گفت: «ما از اسفندماه پروژه مهر را آغاز کردهایم و معتقدیم که آغاز سال تحصیلی جدید، صرفاً یک اقدام اجرایی نیست بلکه نشانگر حسن تدبیر، عدالتمحوری و سلامت اداری در آموزش و پرورش است.»
وی درباره امتحانات پایان سال نیز افزود: «امتحانات پایان سال، بهویژه در پایه دوازدهم و یازدهم از ۲۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد. ما با هماهنگی کامل با وزارت آموزش و پرورش و شرکت برق، شرایط را برای برگزاری مطلوب امتحانات فراهم کردهایم و تا امروز خوشبختانه با کمترین اختلال، این آزمونها در حال برگزاری است. حضور مشاوران وزیر در استان و بازدید میدانی از حوزههای امتحانی، گواهی بر عملکرد مطلوب آموزش و پرورش گیلان در این حوزه است.»
دستیار تأکید کرد: «ما به دنبال مدیریت شفاف، میدانی و پاسخگو هستیم. اعتقاد دارم که باید صدای مدرسه را از نزدیک شنید و پژوهش را موتور محرک نظام آموزشی دانست. آموزش و پرورش گیلان با رویکرد توسعهگرا و استفاده از ظرفیت کارشناسان، برنامهریزی کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت خود را برای آینده تدوین کرده و برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت، نیازمند همکاری و حمایت رسانهها و جامعه فرهنگی استان است.»
ضعف علمی پایه یازدهم نگرانکننده است / میانگین نمرات باید ارتقا یابد
به گزارش دیارمیرزا؛ نرگس دستیار، مدیرکل آموزشوپرورش استان گیلان با اشاره به وضعیت نگرانکننده عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایه یازدهم، بر لزوم ارتقاء سطح علمی و کیفیت آموزش در سال تحصیلی آینده تأکید کرد.
وی با بیان اینکه «دانشآموزان پایه یازدهم ما که امسال وارد پایه دوازدهم شدهاند نسبت به دوازدهمیهای سال گذشته ضعیفتر هستند»، افزود: پارسال شاهد جهشی کوچک در نتایج امتحانات نهایی بودیم اما امسال با چالش جدیتری مواجهیم و تلاش ما حفظ و ارتقای همان سطح است. پیشبینی میکنیم که میانگین نمرات دانشآموزان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم حدود ۲۵.۵ نمره ارتقا یابد.
به گفته دستیار، در همین راستا تفاهمنامهای با رؤسای آموزشوپرورش شهرستانها و مناطق برای ارتقای کیفیت آموزشی منعقد شده است. او از اجرای طرح «مدرسان میانی» در تابستان خبر داد و گفت: «با تربیت مدرسان در سطح استان، کلاسهایی برای معلمان مناطق مختلف برگزار میشود تا با رویکرد کیفیتبخشی، سطح آموزش بهویژه در هنرستانها و مدارس کمبرخوردار تقویت شود.»
مدیرکل آموزشوپرورش گیلان یکی از چالشهای آموزشی را «نبود سنجش استاندارد اولیه» دانست و افزود: «ما باید بدانیم دانشآموز در ابتدای سال تحصیلی در کجا ایستاده تا بتوانیم برای او برنامهریزی دقیقی انجام دهیم. لذا آزمونهای ابتدایی با سوالات استاندارد مطابق آزمونهای پایانی کشوری طراحی و اجرا خواهد شد.»
وی با انتقاد از برخی سوءتفاهمها درباره انتشار برنامه امتحانی مدارس، خاطرنشان کرد: «برنامههای رسمی امتحانات باید پس از صدور بخشنامه کشوری به مدارس ابلاغ شود و اطلاعات غیررسمی نباید موجب سردرگمی دانشآموزان یا تعجیل در خروج از فرآیند آموزشی شود.»
دستیار یکی از ریشههای افت تحصیلی را «ضعف در درک مطلب و سواد خواندن و ریاضی» دانست و گفت: «فناوریهایی که در دسترس دانشآموزان قرار گرفته، تعطیلات پیدرپی و ناآشنایی با استانداردهای طراحی سوال، همگی در افت علمی نقش دارند. امسال در استان گیلان آزمونهای شبیهسازی شده پیش از امتحانات نهایی برگزار شد که امیدواریم تأثیر مثبتی بر عملکرد دانشآموزان داشته باشد.»
وی درباره مجوز فعالیت مدارس غیردولتی نیز تصریح کرد: «صلاحیت علمی و گزینشی مؤسسین این مدارس در آموزشوپرورش بررسی میشود اما مجوز نهایی بر اساس استحکام بنا و ضوابط شهرداری و اداره کل نوسازی مدارس صادر میشود.»
مدیرکل آموزشوپرورش گیلان تأکید کرد: «ما مدیریت را در اتاق شیشهای میخواهیم؛ میدانی و پاسخگو. اعتقاد داریم که صدای مدرسه باید از نزدیک شنیده شود و باید بدانیم در کجای نظام تعلیم و تربیت ایستادهایم و به کجا میخواهیم برویم.»
در انتصابات اولویت با تخصص و تعهد است
نرگس دستیار در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تراکم دانشآموزی در شهرستان رشت اظهار کرد: در برخی مناطق به دلیل تراکم بالا، ظرفیت مدارس دولتی پاسخگوی جمعیت دانشآموزی نیست و در این شرایط، بخشی از بار آموزش توسط مدارس غیردولتی برداشته میشود. با این حال، در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، بارها تأکید کردهام که باید فرآیندهای ثبتنام این مدارس در تابستان به صورت دقیق و عادلانه انجام شود.
وی با بیان اینکه کیفیت آموزشی اولویت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: بارها در جلسات شورای معاونین اعلام کردهام که کمیت برای من اولویت نیست و کیفیت نباید قربانی کمیت شود. بر همین اساس، امسال سامانهای برای جبران نیازهای مدیران و هنرآموزان هنرستانها طراحی خواهد شد.
به گزارش دیارمیرزا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به شایعات پیرامون افشای سوالات امتحانی گفت: هیچکدام از سوالات لو نرفتهاند. متأسفانه برخی افراد سودجو سربرگهای جعلی منتشر میکنند و با هدف کسب درآمد از خانوادهها، بازار کاذب ایجاد میکنند. آموزش و پرورش استان با این موارد برخورد جدی خواهد داشت.
دستیار درباره طرح مولدسازی داراییهای آموزش و پرورش نیز گفت: در حال حاضر سه طرح از سوی شورای برنامهریزی استان تصویب شده که همگی در مرحله کارشناسی هستند. هرگونه درآمد حاصل از این طرح صرفاً برای ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس هزینه خواهد شد و مجوزی برای هزینه در سایر حوزهها وجود ندارد.
وی از اختصاص اعتبار ملی برای مرمت و تجهیز سرویسهای بهداشتی مدارس گیلان خبر داد و افزود: تفاهمنامهای با وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت منعقد شده که بر اساس آن، تجهیز سرویسهای بهداشتی مدارس در استان در دستور کار قرار گرفته است. البته تربیت و فرهنگ استفاده صحیح از فضاهای عمومی باید از خانوادهها آغاز شود و مدرسه به تنهایی نمیتواند بار این مسئولیت را به دوش بکشد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برخی انتقادات در خصوص انتصابات در دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: در تمام انتصابات، اولویت با تخصص، تعهد و کارآمدی است. در کنار بهرهگیری از تجربه پیشکسوتان، جوانگرایی هم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. تلاش ما این است که مدیران جوان و توانمندی برای آینده آموزش و پرورش تربیت کنیم.
دستیار همچنین از تعامل گسترده آموزش و پرورش با دیگر دستگاهها از جمله نیروی انتظامی سخن گفت و افزود: حضور پلیس در اطراف مدارس در ساعات شروع و پایان کلاسها نقش مؤثری در تأمین نظم و امنیت دارد. همچنین با همکاری نیروی انتظامی، برنامههایی برای آگاهیبخشی به دانشآموزان درباره آسیبهای فضای مجازی و مخاطرات گوشیهای هوشمند در قالب برنامه بوم مدارس برگزار شده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی موارد مرتبط با بازدیدهای بدنی در مدارس تصریح کرد: هیچ اقدامی که شأن دانشآموزان را زیر سوال ببرد از نظر ما قابل قبول نیست. حتی اگر نیت این کار تأمین امنیت بوده باشد، باید از روشهای بهتری استفاده شود. برای بررسی دقیقتر موضوع، تیم بازرسی ادارهکل اعزام شده و اگر تخلفی اثبات شود، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
دستیار از پیگیری پرونده تخلفات احتمالی مرتبط با برخی کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: پروندهها به هیئتهای تخلفات اداری ارجاع شده و روند قانونی آنها در حال انجام است.
آسیبهای اجتماعی فراتر از آموزش و پرورش است / هیچ دانشآموزی را نباید رها کنیم
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به آسیبهای اجتماعی در سطح مدارس گفت: بیانگیزگی دانشآموزان و برخی آسیبها همچون گرایش به مواد مخدر، مختص استان ما نیست و اینها مسائلی است که همه استانها با آن درگیرند. ما موظفیم با استفاده از ظرفیت نهادهایی چون بهزیستی، کمیته امداد، اورژانس اجتماعی و سایر دستگاههای همراه، این آسیبها را مدیریت و کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه «فرزندان ما آیندهسازان کشورند»، خاطرنشان کرد: اگر حتی یکی از این دانشآموزان در معرض آسیب قرار گیرد، باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن او به مسیر صحیح انجام دهیم. در همین راستا، آموزش و پرورش گیلان هر هفته با وزارتخانه جلسههای تخصصی برگزار میکند و در سطح استان نیز دانشآموزانی که دارای هشدارهای رفتاری هستند، با همکاری مشاوران و ظرفیتهای درون و برونسازمانی شناسایی و مورد حمایت قرار میگیرند.
دستیار با اشاره به اهمیت پرکردن اوقات فراغت دانشآموزان آسیبپذیر افزود: در تفاهمی با مجموعههای تربیتبدنی مقرر شد این گروه از دانشآموزان با تخفیف ویژه از خدمات باشگاهها بهرهمند شوند. همچنین از شهرستانها و مناطق خواستهایم که به این موضوع با نگاه حمایتی و ویژه ورود کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پاسخگویی مسئولان آموزش و پرورش به خانوادهها گفت: همه ما مسئولیم، اما گاهی شرایط بهگونهایست که حتی از وضعیت اعضای خانوادهمان نیز دیر مطلع میشویم. این به معنای بیتوجهی نیست، بلکه نشانه تراکم و حساسیت مسئولیتهاست. در همین راستا، با همکاری حوزه فناوری ادارهکل، سامانهای برای ارتباط مستقیم دانشآموزان و اولیا با مدیرکل در حال طراحی است تا بتوانند بدون واسطه پیام و دغدغه خود را مطرح کنند و پاسخ لازم را دریافت نمایند.
به گزارش دیارمیرزا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان همچنین از موفقیت دانشآموزان گیلانی در رقابتهای المپیک دانشآموزی خبر داد و گفت: از میان ۵ نماینده گیلان، ۴ نفر موفق به کسب مدال شدند که این نشاندهنده ظرفیت بالای فرزندان این استان در عرصههای ورزشی است. ما به جد در پی توسعه و تقویت فعالیتهای تربیتبدنی در مدارس هستیم و آن را مکمل فعالیتهای آموزشی میدانیم.
دستیار در پایان با اشاره به وضعیت مربیان پیشدبستانی و نیروهای طرح اتاق وضعیت یادآور شد: ما منتظر ابلاغ بخشنامههای کشوری هستیم، اما در سطح استان پیگیریهای لازم برای تعیین وضعیت این عزیزان در حال انجام است و از هیچ تلاشی برای حمایت از همکارانمان دریغ نخواهیم کرد.

نقش رسانه در بازتاب واقعیتها بیبدیل است / خبرنگاران صدای مردماند، نه کلمهای تشریفاتی
جمیل عباسی غریب، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با قدردانی از تلاش فعالان رسانهای استان، گفت: آنچه شما در رسانهها منعکس میکنید، فقط گزارش نیست؛ بازتابی از انتظار مردم و نهادها از عملکرد دستگاههاست. رسانهها اگر فقط نقاط قوت را بگویند، ممکن است نگاه یکسویه ایجاد شود، اما وقتی با شجاعت نقاط ضعف و نیازهای اصلاحی را نیز مطرح میکنید، در حقیقت به آن دستگاه کمک میکنید تا خود را ارتقا دهد.
وی با بیان اینکه «رکن چهارم دموکراسی تنها یک شعار نیست»، افزود: نقش رسانه در دنیای امروز فراتر از اطلاعرسانی ساده است. همانگونه که در تحولات جهانی شاهدیم، اگر صدای مظلومان فلسطین امروز به گوش دنیا میرسد، به خاطر حضور خبرنگارانی است که جان خود را در راه حقیقت از دست دادهاند. رسانهها وجدان بیدار جامعهاند و حتی در دل بحرانهایی همچون زلزله و طوفان نیز حاضرند تا حقیقت را مخابره کنند.
عباسی غریب با اشاره به سختیهای کار رسانهای در سطح استان گفت: من از نزدیک با مشکلات، فشارها و پیچیدگیهای کار اطلاعرسانی آشنا هستم. با این حال، شجاعت و ایستادگی شما خبرنگاران باعث شده تا بسیاری از واقعیتها گفته شود و مسیر تحول در دستگاهها هموارتر گردد.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت روز شهادت امام جواد (ع) یادآور شد: امروز، روزی است که به نام یکی از امامان بزرگوار شیعه مزین شده و شایسته است به حرمت این روز، قدردان تلاشهای صادقانه و خالصانه خبرنگارانی باشیم که همواره در کنار مردم ایستادهاند.
به گزارش دیارمیرزا؛ عباسی غریب در پایان گفت: امیدوارم به برکت عنایات امام جواد (ع)، سلامت، عزت و توفیق روزافزون برای شما عزیزان رقم بخورد و رسانههای استان همچنان در مسیر عدالت، آگاهیبخشی و امیدآفرینی پیشگام باشند.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان: آموزش و پرورش با دو بال «نیروی انسانی» و «اطلاعرسانی» پرواز میکند
مهدی یعقوبی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان در نشست خبری این ادارهکل با اصحاب رسانه، با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی اطلاعرسانی و ایجاد ارتباط اثربخش درون و برونسازمانی است، اظهار کرد: اطلاعرسانی دقیق و شفاف، ریشهای دینی دارد و از صدر اسلام آغاز شده است. امروز این وظیفه بر دوش ما و شماست تا در مقابل روایتهای مغرضانه رسانههای بیگانه، امید را در دل مردم زنده نگه داریم.
وی با اشاره به گستره فعالیت آموزش و پرورش در استان گیلان، افزود: هماکنون بیش از ۳۷۰ هزار دانشآموز، حدود ۲۹ هزار فرهنگی و بیش از ۳۸۰۰ مدرسه در سطح استان فعال هستند که مدیریت چنین مجموعهای نیازمند همکاری، دقت و همراهی تمامجانبه است. طبیعی است که در فرآیند اجرا خطاهایی هم رخ دهد، اما باید این مسیر را با همدلی و تعامل اصلاح کنیم.
یعقوبی با اشاره به تشکیل این نشست در آستانه برگزاری امتحانات نهایی و ثبتنام سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: بهدلیل تغییرات اداری، تعطیلات نوروز، هفته معلم و آغاز امتحانات، برگزاری این نشست با تأخیر همراه شد، اما هدف آن تقویت ارتباط صمیمانه، قانونمند و سازنده با اصحاب رسانه استان است.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان در ادامه با بیان اینکه دولت نگاه ویژهای به حوزه آموزش دارد، گفت: تاکنون ۲۹ نشست با محوریت آموزش و پرورش در سطح هیئت دولت برگزار شده که بیسابقه است. این موضوع نشان میدهد نگاه دولت، وزارتخانه و مدیریت استان، گرهگشایی از مشکلات مردم، معلمان و دانشآموزان است.
وی با بیان اینکه رسانه باید مطالبهگر باشد، ادامه داد: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که قبل از رسانهای شدن مسائل، از طریق روابط عمومی آموزش و پرورش استان یا ادارات مناطق پیگیری کنند و در صورت عدم دریافت پاسخ، بر اساس رسالت حرفهای خود موضوع را منتشر نمایند. ما از نقد منصفانه استقبال میکنیم.
به گزارش دیارمیرزا؛ یعقوبی با تأکید بر صیانت آموزش و پرورش از همه خبرنگاران و فعالان رسانهای، گفت: ارتباط ما با رسانهها از امروز تقویت خواهد شد. آموزش و پرورش مانند پرندهای است که برای پرواز به دو بال نیاز دارد؛ یکی منابع انسانی، تجهیزات و زیرساختها و دیگری اطلاعرسانی. اگر یکی از این دو دچار مشکل شود، این پرنده نخواهد توانست پرواز کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانهها نقش مهمی در انتقال امید و پویایی جامعه دارند و امیدواریم در کنار هم بتوانیم خبرهای خوب و اقدامات اثربخش آموزش و پرورش را به گوش مردم برسانیم و سهمی در آبادانی گیلان و اعتلای ایران عزیز داشته باشیم.
دیدگاه