در اقدامی فرهنگی برای تقویت حمایت معنوی از افراد در حال ترک اعتیاد

دیار کوچان و ترویج زندگی آگاهانه؛ اهدای ۹۰ جلد کتاب به کمپ ترک اعتیاد

سمن جوانان دیار کوچان با همکاری و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل، در اقدامی فرهنگی ۹۰ جلد کتاب را کمپ ترک اعتیاد «ناجی گیل راه» در شهرستان سیاهکل اهدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در اقدامی فرهنگی برای تقویت حمایت معنوی از افراد در حال ترک اعتیاد، سمن مردم‌نهاد جوانان دیار کوچان، درخواست اهدای ۹۰ جلد کتاب به کمپ ترک اعتیاد «ناجی گیل راه» در شهرستان سیاهکل را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ارسال کرد.

فاطمه احمدپور مدیر سمن جوانان دیار کوچان با اشاره به اهداف این اقدام فرهنگی گفت که اهدای این کتاب‌ها به‌عنوان گامی در جهت افزایش ظرفیت‌های فرهنگی و روان‌شناختی افراد حاضر در کمپ محسوب می‌شود.

این روانشناس معتقد است که «این کتب به‌ویژه با توجه به محتوای انگیزشی و فرهنگی‌شان، به منظور ایجاد انگیزه، امید، و تقویت حس مثبت در افراد تهیه شده و این تلاش به‌نوعی به فراهم‌آوری بستر مناسب برای پیشگیری از عود اعتیاد و توانمندسازی روحی افراد جامعه هدف نیز کمک می‌کند.»

حسین شهید زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز با اشاره به اهمیت این فعالیت‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعلام کرد که این اداره همواره از پروژه‌های مشابه که در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای کیفیت زندگی افراد در معرض آسیب اجتماعی انجام می‌شوند، حمایت می‌کند.

او این اقدام را نمونه‌ای از همکاری‌های فرهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد دانست و گفت که این اداره آمادگی اهدای کتاب به صورت ۶ ماهه را دارد.

ژیلا فقیه رئیس اداره بهزیستی سیاهکل با ابراز خرسندی رویکرد فرهنگی کمپ ترک اعتیاد «ناجی گیل راه» گفت که این قبیل اقدامات فرهنگی، نقش پررنگی در ترمیم و تقویت وضعیت روانی و شخصیتی افراد در حال ترک دارد و افزود که ادبیات و کتاب می‌توانند وسیله‌ای برای بازگشت اعتماد به نفس و ارتقای حس تعلق به جامعه باشند.

این حرکت در شهرستان سیاهکل بازتاب‌های مثبتی داشته و انتظار می‌رود با افزایش چنین فعالیت‌هایی، نقش ادبیات و فرهنگ در فرایند درمان و بازگشت افراد به جامعه پررنگ‌تر شود.

این رویداد صبح یکشنبه ۲۹ مهرماه و در محل کمپ با همراهی رئیس اداره بهزیستی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل در کمپ ترک اعتیاد «ناجی گیل راه» شهرستان سیاهکل برگزار شد.

مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد ماده ۱۵ «ناجی گیل راه» شهرستان سیاهکل تحت نظارت سازمان بهزیستی در حال فعالیت است.

Share