امام جمعه رشت؛

“انگلیس” سردمداران بی‌عقل و مغز دنیای عرب را مجبور به طرح ادعای دروغین کرده است

امام جمعه رشت، اضافه کرد: انگلیسی‌های خبیث وقتی بحرین را از ایران گرفتند اذعان کردند که این سه جزیره متعلق به ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه گیلان و امام جمعه رشت، امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهر رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به ویژه نوجوان ۱۳ ساله، شهید حسین فهمیده، شهادت شهدای فرماندهان حزب الله و مقاومت، شهید یحیی ابراهیم سنوار و شهید هاشم صفی الدین را تبریک و تسلیت گفت.
وی با اشاره به فرارسیدن ۹ آبان ۱۳۰۴، سالروز انقراض سلسله قاجار در ایران، اظهار کرد: ۹۹سال پیش، حکومت ایران با سلطه روباه پیر انگلیس به دست دیکتاتور رضاخان و پهلوی ها افتاد.
امام جمعه رشت با اشاره به تاریخ ۴ آبان ۱۳۴۳ نیز، خاطرنشان کرد: امام راحل در این تاریخ علیه قانون کاپیتولاسیون موضع گرفت زیرا کاپیتولاسیون یک قانون ذلت بار برای ملت ایران بود که به سگ یک نظامی آمریکایی در ایران بها داده می‌شد.
وی با بیان اینکه شاه ایران با استقرار ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور موافقت کرده بود؛ ادامه داد: شاه ایران این ذلت را پذیرفته بود و و قانون کاپیتولاسیون و مشابه آن حمایت همه جانبه از رژیم غاصب صهیونیستی را پهلوی‌ها در ایران عادی سازی کرده بودند که امام رحمت الله علیه به آن اعتراض کرد.
خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه جوانان کتاب «خاندان پهلوی» نوشته ی ارتشبد حسین فردوست، که خود رئیس دفتر پهلوی بود را حتماً مطالعه کنند؛ تصریح کرد: ویژگی‌های خاندان کثیف پهلوی و خیانت‌های آنها در حق ملت ایران به زبان خودشان در این کتاب نوشته شده است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به بیانات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و تسلیم ناپذیری حضور مقتدر ایران در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع یکی از مهم‌ترین بندهای این بیانیه تاریخی از طرف رهبر انقلاب است.
به گفته ی وی، ایستادگی در برابر ظلم و قلدری دشمنان همچنین بیرون کردن دست نشانده آمریکا از کشور، یکی از افتخارات تاریخی ملت ماست.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به فرارسیدن سه‌شنبه ۸ آبان و سالروز شهادت حسین فهمیده، شهید ۱۳ ساله  دفاع مقدس، اظهار کرد: در تاریخ کشورمان، شهدای نوجوان زیادی خون خود را سپر انقلاب اسلامی کردند و حسین فهمیده شهید نوجوان جنگ تحمیلی است که با جانفشانی‌های این عزیزان نهال استقلال کشور آبیاری شده است.
وی به نقش جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی امروز تحلیل سیاسی و فهم مسائل بین‌الملل را از انحصار طبقه ی محدود و عزلت گزیده بیرون آورده و مسائل را برای جوانان و نوجوانان قابل فهم داشته است و نوجوانان ما امروز مسائل سیاسی را به خوبی درک و تحلیل می‌کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز جوانان ما دیندار، متدین و اهل تقوا هستند؛ افزود: دشمن با گسترش تهاجم فرهنگی و آماج حملات فکری قصد نفوذ به تفکر و روان‌های جوانان ما را دارد.

*بحرین استان چهاردهم ایران بود

وی با اشاره به ادعای ‌فایده اماراتی‌ها بر سر جزایر بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تصریح کرد: در زمان پهلوی بحرین که استان چهاردهم ما بود را از ایران جدا کردند.
امام جمعه رشت، اضافه کرد: انگلیسی‌های خبیث وقتی بحرین را از ایران گرفتند اذعان کردند که این سه جزیره متعلق به ایران است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر انگلیس، سردمداران بی‌عقل و مغز دنیای عرب را مجبور به مطرح کردن این ادعای دروغین کرده است؛ تصریح کرد: انگلیسی‌ها خودشان می‌دانند که چنین ادعایی واهی است یرا اسناد جغرافیایی نشان می‌دهد که بحرین نیز متعلق به ایران بوده و مانند رژیم غاصب صهیونیستی، آن را تصاحب کرده و از کشور جدا کردند.
آیت الله فلاحتی با انتقاد از اینکه سردمداران عرب حتی یک کلمه در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان چیزی نمی‌گویند؛ ادامه داد: فلسطین و لبنان در آتش ظلم رژیم صهیونیستی می‌سوزد و همه دانشگاهیان و مردم جهان به حمایت از مقاومت به پا خاسته‌اند اما هنوز سران عرب یک کلمه حرف نمی‌زنند.
به گفته وی، این دست نشانده‌ها هم خودشان م رسانه‌هایشان در برابر جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند و قصد دارند با طرح ی‌فایده و تکراری جزایر سه گانه حواس دنیا را از جنایات اسرائیل در فلسطین پرت کنند.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه مستندات جهان پسند برای اثبات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه وجود دارد گفت جزایر سه گانه ایران غیرقابل مذاکره و چانه زنی است و در این زمینه تسلیم توطئه‌های انگلیس برای از دست دادن حتی یک وجب خاک از کشور نخواهیم شد.
وی همچنین با اشاره به درایت‌ها و مدیریت‌های الهی و ربانی و ممتد رهبر انقلاب در این شرایط اظهار کرد: امروز دشمن در عرصه جنگ رسانه‌ای گ ترکیبی و جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی اش رفتار می‌کند.
آیت الله فلاحتی در این راستا، تصریح کرد: دشمن با افزایش تحریم‌های اقتصادی با ایجاد نارضایتی در مردم سعی دارد آنها را برای مطالبه‌گری‌های ناخواسته پیرامون ارتباط ایران با آمریکا، قلدر چماق به دست و وحشی به عنوان تنها راه نجات، با خود همراه کند.
به گفته وی دشمن در جنگ ترکیبی می‌کوشد تا با القاء ترس به مردم پیرامون حمله اسرائیل به ایران و ایجاد بحران‌های خبری از طریق انتشار اخبار جعلی، به تفکر و روان همه اقشار مردم راه یابد.
خطیب جمعه رشت ریان سازی‌های کذایی بازی با کلمات تبلیغات اطلاعاتی عملیات روانی را از جمله ترفندهای رسانه‌ای دشمن در این عرصه عنوان کرد و گفت دشمن با این روش‌ها تمام سعی خود را می‌کند تا به مردم بقبولاند که نباید ایران بین کشورهای مسلمان به غزه و لبنان کمک کند.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ما مسلمان هستیم و در برابر آیات قرآن مسئولیت داریم که اگر فریاد تظلم خواهی مظلومی را شنیدیم فریادرس باشیم؛ تصریح کرد: کسانی که در کمک کردن ایران به غزه و لبنان دچار شبهه هستند باید به مسلمانی‌شان شک کرد.
وی، یادآور شد: دشمن همه سرمایه‌گذاری‌های خود را در این مسیر انجام می‌دهد تا با نفوذ در افکار و روان‌های اقشار مردم بتواند در جنگ نرم موفقیت کسب کند.
آیت الله فلاحتی، با تاکید بر اینکه دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی بدانند با این کارها راه به جایی نخواهد برد؛ افزود: اسرائیل غلط می‌کند که به ایران حمله کند و اگر توانایی دارد ابتدا خود را از باتلاق غزه و لبنان خارج کند.
خطیب جمعه رشت، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه عقل و مشورت در اسلام بر نشست و برخاست با خردمندان و مشورت گرفتن با افراد عاقل و خردمند تاکید کرد و گفت: مشورت با انسان عاقل، خوش یمن و مایه رشد و توفیق و برکت است.
وی افزود: امروز حتی دشمنان ما نیز با تشکیل اتاق‌های فکر و اندیشه ورز برای انخاذ تصمیمات با یکدیگر مشورت می‌کنند.

Share