آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

آمریکایی‌ها دشمن شماره یک ملت ایران قبل و بعد از انقلاب بوده اند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امیدواریم بتوانیم کلمه اسلامی که در سال های گذشته از دانشگاه آزاد گرفته شده است، را احیا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۲۶ خرداد مصادف با سالروز شهادت مجاهدان موتلفه اسلامی که از جمله سازمان های برآمده از دل مردم در قبل و پس از انقلاب است.
وی به سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) در ۲۷ خرداد سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: پس از مدتی سازمان مذکور با وزارت کشاورزی ادغام شد و امیدواریم همان روحیه جهادی در این وزارتخانه به ویژه در راستای رونق تولید باشد.
امام جمعه رشت با اشاره به سالروز انفجار در حرم امام رضا(ع) توسط منافقین، بیان کرد: گروه منافقین از آغاز طلبکار انقلاب بودند.
آیت الله فلاحتی به مصاحبه برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران مبنی براینکه موشک های ایران فتوشاپ است، اشاره کرد و گفت: به آمریکایی ها می گویم اگر موشک های ایران فتوشاپ است شما باید خیلی کودک باشید که این همه حرص می خورید تا جلوی آن را بگیرید.
وی با بیان اینکه اگر موشک ایران فتوشاپ یا حقیقی باشد نیازی به تایید غربی ها ندارد، تصریح کرد: موشک میان برد و دوربرد برای هر کشوری سبب افتخار، عامل اقتدار و بازدارندگی است اما صرفا موشک نمی تواند مایه اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی باشد بلکه این مردم عزیز ما هستند که خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان و مایه اقتدار هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در کنار مرقد امام(ره) در ۱۴ خردادماه جاری مبنی براینکه آمریکا افول موریانه ای خود را طی می کند، اشاره کرد و یادآور شد: اینکه مردمی به فردی رای دهند که به لحاظ اجتماعی و سیاسی دارای بحران روانی است آیا نباید شاهد افول کشور خود باشند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر ژاپن فرمودند که ترامپ را شایسته تبادل پیام نمی دانم.
وی به شگفت زدگی نخست وزیر ژاپن نسبت به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: گویا شینزو آبه هنوز جامعه ایرانی را نمی شناسد و از سخنان مقام معظم رهبری شگفت زده شد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی ها دشمن شماره یک ملت ایران قبل و بعد از انقلاب بوده اند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که جمهوری اسلامی ایران در برجام با آمریکا مذاکره کرد و به نتیجه ای رسید اما آمریکایی ها زیرش زدند.
آیت الله فلاحتی، مذاکره را نقشه جدید و شوم آمریکا دانست و تصریح کرد: البته عده ای ترسو در داخل کشور از آمریکایی ها حرف شنوی دارند.
وی با تاکید بر برطرف کردن نابسامانی مسکن توسط دولتمردان، بیان کرد: مجلس دولت را موظف کرده سالانه تعداد بسیاری مسکن در کشور بسازد زیرا جوانان ما با این حقوق های اندک نمی توانند خانه دار شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به نظام خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: فرزندآوری و فرزند در زندگی خانوادگی نقش موثری دارد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه فرزند در زندگی موجب رفع اضطراب می شود، خاطرنشان کرد: کسی که فقر را دلیلی برای بچه دار نشدن می داند به خدا ایمان کافی ندارد ضمن اینکه فرزند نقش بی بدیلی در آرامش روان انسان دارد.

Share