مدیر کل پست استان گیلان؛

پست گیلان رتبه هشت کشور در ترافیک مرسولات صادره و وارده را داراست

هوشنگی با بیان اینکه سه درصد عملکرد پست کشور در پست گیلان شکل می‌گیرد، تصریح کرد: پست گیلان رتبه هشت کشور در ترافیک مرسولات صادره و وارده را داراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آستانه فرارسیدن روز جهانی پست؛ محمد حسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان طی برگزاری نشست خبری با جمع کثیری از اصحاب رسانه در استان گیلان به تبیین اهمیت و نقش پست در اجتماع و تشریح عملکرد پست گیلان در شش ماهه سالجاری پرداخت.

مدیر کل پست گیلان در این نشست با اشاره به اینکه، سه و نیم درصد از واحدهای پستی فعال کشور در استان گیلان در قالب دفاتر دولتی، دفاتر پیشحوان شهری، دفاتر ict، نمایندگی پستی و… مشغول به ارائه خدمات هستند اظهار داشت: طی ۶ ماهه سال جاری قریب به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مرسوله از سوی پست استان به سراسر کسور ارسال شده است و طی این مدت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله از سایر نقاط کشور وارد استان گیلان شده است.

وی تصریح کرد: ۴۸۵ نفر در مجموعه پست استان مشغول ارائه خدمات به متقاضیان هستند که طی ۶ ماهه سال جاری سرانه هر کارمند بالغ بر ۱۴ هزار ترافیک سرانه پستی بوده است.

هوشنگی یادآور شد: روند رشد ترافیک پستی در استان طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است بطوریکه طی ۶ ماهه امسال معادل وزنی ۵ میلیون تن مرسوله در پست گیلان تبادل شده که ۲ میلیون و یکصد هزار تن از این مرسولات از استان به مقاصد سایر استانهای کشور صادر و بالغ بر ۳میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرسوله پستی وارد گیلان شده است.

مدیر کل پست گیلان اضافه کرد: در زمینه تجارت الکترونیک نیز ۴۰۰ فروشگاه با پست گیلان ارتباط دارند و امسال ۲۱۰ هزار مرسوله از فروشگاه‌های طرف قرارداد پست استان به مقاصد سایر استانهای کشور ارسال شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سه درصد عملکرد پست کشور در پست گیلان شکل می‌گیرد، تصریح کرد: پست گیلان رتبه هشت کشور در ترافیک مرسولات صادره و وارده را داراست و امسال نیز با رشد ۴ درصدی توانسته ۸۰ درصد از پیش بینی‌های صورت گرفته را محقق سازد.

هوشنگی به اشاره اینکه میزان سهم بسته و امانت در استان گیلان نسبت به سایر استانهای کشور بالا است، عنوان کرد: پست استان در این زمینه جزء استان‌های اول تا دوم کشور است که این نشان دهنده بالا بودن ظرفیتهای فناورانه استان و تمایل مردم گیلان به خریدهای الکترونیکی بر بستر تجارت الکترونیک است.

مدیر کل پست گیلان همچنین با بیان اینکه در حوزه ضریب تعادل پست گیلان توانسته از عدد ۶۵ درصد به ۹۹ درصد برسد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری این مهم به صددرصد خواهدرسید و پست گیلان از نظر درآمد و هزینه به نقطه مطلوبی دست پیدا خواهد کرد.

هوشنگی پاسخگویی به مطالبات مردم را از اولویت‌های پست استان بیان کرد و افزود: در راستای پاسخگویی و ارائه خدمات بهتر به مردم استان از سال ۱۴۰۱ تاکنون ظرفیت ناوگان خودرویی استان در خودرو‌های سنگین ۹ دستگاه افزایش افزایش یافته و ۴ دستگاه خودروی نیسان نیز جهت جمع آوری مرسولات پستی نیز به بخش خصوصی اضافه شده است

مدیر کل پست گیلان خاطر نشان کرد: در حوزه کیفیت ارائه خدمات پستی نیز پست گیلان از رتبه ۱۶ سال ۱۴۰۰ به رتبه ۵ کشور در سال ۱۴۰۳ ارتقا یافته و امیدواریم با اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح فرایندها و بهبود شاخص‌های کیفی پست گیلان در آینده‌ای نزدیک به رتبه‌های سه‌گانه نخست در کشور دست یابد.

وی یادآور شد: در راستای توسعه، تجهیز و نوسازی واحدهای پستی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و پست گیلان در زمینه هوشمندسازی برنامه‌های خوبی دردست اجرا دارد.

هوشنگی با اشاره به تلاش‌های پست استان در راستای افزایش رضایتمندی مردم اظهار کرد: امید است با تجهیز حوزه توزیع بتوان خدمات بهتری ارائه داد که در این راستا ۴۰ نفر موزع به پرسنل پست استان اضافه شده تا بسته و امانات با سرعت و دقت بیشتری تحویل گیرندگان شوند.

مدیر کل پست گیلان ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت هفته پست و با هدف توسعه زیر ساخت‌های پستی، دفتر پست پایانه رشت، دفتر پست منطقه آزاد انزلی و دفتر پست رودبنه به بهره برداری خواهند رسید و استقرار اولین صندوق هوشمند پست در اداره کل پست استان گیلان نیز از برنامه‌های اجرایی این هفته است.

هوشنگی با تأکید بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی جهت ارسال مرسولات به خارج از کشور خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی و با توجه به وجود راه آهن و همچنین فعال‌سازی فرودگاه رشت، پست استان میتواند بعنوان هاب منطقه‌ای و شاهراهی برای ارسال مرسولات به خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خزر باشد.

وی اضافه کرد: پست تنها اپراتور دولتی است که با دریافت کمترین هزینه علاوه بر شهرها در دل روستاها نیز به مردم خدمات ارائه می‌دهد و امید است با توسعه خدمات رضایتمندی مردم بیش از پیش حاصل شود.

مدیر کل پست گیلان در ادامه با بیان اینکه ظهور فناوری‌های نوین موجبات ارتقای فعالیت پست را فراهم کرده است، تصریح کرد: ظهور فناوری‌های نوین موجبات رشد صنعت پست را رقم زده و امید است با افزایش و تجهیز زیرساخت‌های پستی ارائه خدمات به مردم روزبه روز با کیفیت و سرعت بیشتری ارائه شود.

وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های دفاتر پیشخوان روستایی و شهری (۸۰۰ دفتر پیشخوان) و مراکز دولتی پست در استان برای ارائه خدمات استفاده شود و با وجود هزار نقطه تماس پست در استان، سرانه استفاده مردم از پست افزایش یابد که البته تحقق این مهم در راستای ارتقای زیرساخت‌های پستی است.

مدیر کل پست استان در ادامه ضمن تشریح اهمیت پروژه ملی جی نف خاطرنشان کرد: ساماندهی پایگاه داده مکانی از اولویت‌های مهم پست گیلان است که تاکنون در حوزه شهری ۸۰ درصد بانک اطلاعاتی پایگاه داده مکانی بروز شده و در روستاها نیز برداشت اطلاعات با سرعت در حال انجام است که امیدواریم با همکاری دهیاران و شهرداران پایگاه داده مکانی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل و بروز شود.

گفتنی است، در پایان این نشست از سامانه نظارت هوشمند خطوط درون استانی و پیک‌های روستایی و دفاتر ict با استفاده از ظرفیت نخبگان رونمایی شد. با استفاده از این سامانه مدیریت عملکرد که توسط شرکت اکسون و به سفارش پست گیلان با نام «آهیل» برای نخستین بار کشور در گیلان به بهره برداری رسید، امکان رصد برخط پیمانکاران خطوط ict، موزعین روستایی و همچنین دفاتر ict را به منظور بررسی و مدیریت بیشتر بر فرایند‌های پستی امکانپذیر خواهد شد.

Share