رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت:

نصب «کیو آر کد» درختان در رشت | یکی از دغدغه‌های ما المان خیابان فرهنگ است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت گفت: در برخی از درختان نصب کیوآرکد انجام شده و مناطق دیگر نیز در دست بررسی و اجرا است و همچنین نصب لوستر شهری در دستور کار سازمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا حسنی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با حضور در جلسه علنی شورا با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه این سازمان اظهار کرد: بودجه سازمان در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان است که پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال بودجه سازمان ۸۰ میلیارد تومان محقق شود.

حسنی به احداث المان‌ها و اجرای نورپردازی در نقاط مختلف رشت اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های ما المان خیابان فرهنگ است که فراخوانی از بابت آن انجام دادیم و ان‌شاءالله بهترین المان را برای این نقطه از شهر انتخاب کنیم.

وی به نقاشی معابر و دیوارهای مدارس اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز مورد توجه سازمان است و همچنین در کنار المان‌هایی که احداث می‌شود باید به المان‌های مناسبتی نیز توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به جداره‌سازی دو پل از جمله پل بوسار افزود: نورپردازی در میادین و درون درختان از جمله دغدغه‌های ما بوده و نصب لوسترهای شهری نیز مورد توجه است.

حسنی با بیان اینکه برای نخستین بار با محوریت سنت و فرهنگ گیلانی سفره‌های هفت سین در قالب المان طراحی می‌شود، تصریح کرد: این موضوع در نوروز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و همچنین وجه تسمیه محلات از جمله ساغریسازان نیز مورد توجه است و برنامه‌های مناسبتی مختلف نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه با توسعه درختکاری مقوله توسعه فضای سبز را پیگیری می‌کنیم، افزود: در راستای اجرای طرح میثاق تعدادی از درختان قطع شد و در راستای اجرای تعهدات شهرداری، حدود ۵ هزار درخت در سال جاری در سطح شهر کاشته می‌شود که البته تعدادی تا کنون کاشته شده است.

حسنی به خرید دستگاه اسکن درختان اشاره کرد و گفت: با توجه اینکه در فصول مختلف سال بالاخص پاییز و زمستان شاهد سقوط درختان هستیم، با خریداری این دستگاه یقیناً این مشکل برطرف می‌شود و بخش اعظمی از کارهای مربوط به آن انجام شده است.

وی با اشاره به نصب کیو آر کد درختان در رشت افزود: در برخی از نقاط این مهم انجام شده و مناطق دیگر نیز در دست بررسی و اجرا است.

Share