به مناسبت عید سعید قربان صورت گرفت؛

مکان عرضه دام زنده در رشت مشخص شد | عرضه دام زنده در جایگاه‌های موقت شهری ممنوع است

علیرضا حسنی، با اعلام مشخص شدن مکان عرضه دام و ذبح شرعی در شهر رشت به مناسبت عید سعید قربان، خواستار همکاری همشهریان گرامی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت با اعلام مشخص شدن مکان عرضه دام و ذبح شرعی در شهر رشت به مناسبت عید سعید قربان، خواستار همکاری همشهریان گرامی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس شد.

علیرضا حسنی با شادباش فرا رسیدن عید سعید قربان به همه همشهریان و تاکید بر خیرخواهانه و خداپسندانه بودن قربانی نمودن که یکی از سنت‌های حسنه مسلمانان است، افزود: بر اساس صورتجلسات و دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه دام زنده در عید سعید قربان در جایگاه‌های موقت شهری ممنوع است.

وی سپس تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و سهولت دسترسی آن‌ها در سال‌های گذشته نقاطی در سطح شهر برای عرضه دام مشخص می‌شد اما امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام بر اساس تصمیمات متخذه «میدان دام کاسپین» واقع در کیلومتر ۵ جاده سراوان به فومن جنب کشتارگاه دام نمونه گیلان به عنوان محل عرضه دام مشخص شده است.

علیرضا همچنین از ایجاد تیمهای اجرایی و نظارتی با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری رشت برای جلوگیری از عرضه دام زنده به طور غیرمجاز در سطح معابر شهر، خبر داد و گفت: همشهریان گرامی برای حفظ سلامتی خویش به مراکزی که عرضه دام به صورت بهداشتی بوده و به طور شرعی ذبح انجام می‌پذیرد، مراجعه نمایند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت همچنین رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به وسیله شهروندان هنگام مراجعه به محل تهیه دام زنده را مورد تاکید قرار داد.

Share