پیشنهاد نماینده آستانه اشرفیه؛

نجفی: شهروندان آستانه‌ای برای اجرای طرح توسعه حرم زمین‌های خود را تهاتر کنند

به گفته نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی شهروندان آستانه‌ای که در بدنه طرح توسعه حرم مطهر هستند می‌توانند زمین‌های خود را تهاتر کنند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلاش‌ها برای ملی‌شدن طرح توسعه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) اظهار کرد: ما این طرح را در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قرار دادیم و ۲ ردیف بودجه برای آن تعریف شده است که یکی صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر کشور با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بوده و ردیف دیگر که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مبادله‌شدن موافقت‌نامه‌های امضا شده در خصوص طرح توسعه حرم گفت: در این مبادله ردیف ۲۱۸ میلیارد تومان وزارت میراث قرار است انتقال به صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر کشور داده شود و ما با این مبادله می‌توانیم هرچه سریع‌تر شاهد بازگشایی محور طرح توسعه حرم مطهر آستانه‌اشرفیه باشیم.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهروندان آستانه‌ای که در بدنه طرح توسعه حرم مطهر هستند می‌توانند زمین‌های خود را تهاتر کنند، افزود: هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته و شهرداری موظف به انجام این کار و راضی‌کردن شهروندان است.

به گفته نجفی، علاوه بر طرح توسعه حرم، طرح توسعه صحن حرم هم در حال اجراست که نیاز به حمایت مجلس و دولت برای جذب اعتبارات عمرانی دارد.

Share