یاوه گویی های یک جنایتکار جنگی؛

نتانیاهو: جایی در ایران نیست که دست بلند اسرائیل به آن نرسد | برای بقای خود می جنگیم

نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما متعهد هستیم که تروریسم را از تمام خاورمیانه و دنیای مدرن بیرون کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز جمعه با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به تندی از ایران انتقاد کرد. این در حالی است که مقامات اسرائیلی اعلام کردند که برای یک تهاجم زمینی احتمالی به لبنان آماده می‌شوند و نتانیاهو نیز از طرح پیشنهادی مورد حمایت آمریکا برای توقف ۲۱ روزه جنگ فاصله گرفته است.

حضور نتانیاهو در نیویورک از روز دوشنبه به دلیل حمله اسرائیل به لبنان دو بار به تعویق افتاد.

در لحظه آمدن بنیامین نتانیاهو به جایگاه سخنرانی در روز جمعه، هیات‌های بسیاری از کشورها سالن مجمع را ترک کردند و شماری از حضار در جایگاه تماشاچی‌ها نیز سعی در تشویق نتانیاهو داشتند.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: «امسال قصد نداشتم به اینجا بیایم. کشور من در حال جنگ است و برای بقای خود می‌جنگد. اما پس از شنیدن دروغ ها و تهمت‌های بسیاری از سخنرانان حاضر در این جایگاه علیه کشورم، تصمیم گرفتم به اینجا بیایم و حوادث را درست شرح دهم.»

نتانیاهو مدعی شد: «اسرائیل آرزوی صلح دارد. اسرائیل قبلا صلح کرده است و دوباره هم صلح خواهد کرد. با این حال، ما با دشمنان بی رحمی روبرو هستیم که به دنبال نابودی ما هستند و ما باید از خود در برابر این قاتلان بی‌رحم دفاع کنیم.»

وی در توضیح سخنان خود گفت: «توافق عادی سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل از همیشه نزدیک‌تر به نظر می‌رسید. اما یک دفعه تراژدی هفتم اکتبر اتفاق افتاد. هزاران تروریست حماس تحت حمایت ایران از نوار غزه با ماشین و موتورسیکلت به اسرائیل هجوم آوردند و مرتکب جنایات غیرقابل تصوری شدند.»

نتانیاهو از احتمال نزدیکی دیپلماتیک بین عربستان سعودی و اسرائیل که به گفته او عصر جدیدی را در خاورمیانه به ارمغان خواهد آورد و «منافعی عظیم» را برای بقیه جهان به همراه خواهد داشت، تمجید کرد.

او گفت: «اسرائیل بعد از آن خیلی زود مجبور شد در شش جبهه جنگ دیگر که توسط ایران سازماندهی شده بود، از خود دفاع کند. در ۸ اکتبر، حزب الله از لبنان به ما حمله کرد. از آن زمان، آنها بیش از ۸ هزار راکت به شهرک‌ها و شهرهای ما، به غیرنظامیان و فرزندان ما شلیک کردند.»

نتانیاهو بدون ارائه شواهد مدعی شد که ارتش اسرائیل بیش از نیمی از ۴۰ هزار جنگجوی مسلح حماس را کشته یا اسیر کرده است و ۹۰ درصد موشک های حماس را منهدم کرده است.

نمای دیگر از صحن مجمع عمومی سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو و عدم حضور اکثر نمایندگان کشور ها

نمای دیگر از صحن مجمع عمومی سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو و عدم حضور اکثر نمایندگان کشور ها

نتانیاهو گفت که اسرائیل به حماس اجازه مشارکت در بازسازی غزه پس از جنگ را نخواهد داد. او ایده اجازه دادن به این گروه شبه نظامی را با اجازه دادن به نازی‌ها برای بازسازی آلمان پس از پایان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

وی در پاسخ به انتقادها در مورد عزم اسرائیل برای شهرک‌سازی مجدد در نوار غزه گفت: «ما به دنبال اسکان مجدد [شهرک‌نشینان] در غزه نیستیم. آنچه ما به دنبال آن هستیم یک غزه غیرمسلح و غیر رادیکالیزه شده است. تنها در این صورت است که می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این دور از جنگ آخرین دور جنگ خواهد بود.»

نتانیاهو در خصوص درگیری جاری در مرزهای اسرائیل و لبنان هم تاکید کرد که «تا زمانی که شهروندان اسرائیلی نتوانند سالم به خانه های خود بازگردند، آرام نخواهیم گرفت.»

وی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «تا زمانی که حزب‌الله راه جنگ را انتخاب کند، اسرائیل چاره‌ای ندارد و اسرائیل حق دارد این تهدید را برطرف کند و شهروندان ما را سالم به خانه‌هایشان بازگرداند.»

نتانیاهو به حمله تلافی‌جویانه چند ماه پیش ایران به اسرائیل در واکنش به حمله به کنسولگری ایران در دمشق هم اشاره کرد. نخست‌وزیر اسرائیل بارها از ایران به طور مستقیم انتقاد کرد و  حماس را که در روز ۷ اکتبر سال گذشته به کشورش حمله کردند «تحت حمایت ایران» معرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: «ایران سعی دارد برنامه هسته‌ای خود را تسلیحاتی کند و ما نباید اجازه این کار را بدهیم. من برای ظالمان تهران پیامی دارم اگر به ما ضربه بزنید ما شما را می‌زنیم. جایی نیست در ایران که دست بلند اسرائیل به آن نرسد.»

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهند به دوران تاریک بازگردند. سوال من از شما این است که آیا می‌خواهید کنار ایران بایستید یا در کنار اسرائیل می‌مانید و از ارزش‌های خود دفاع می‌کنید.»

نتانیاهو از سازمان ملل خواست تا تحریم‌های ایران را «بازگرداند تا از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.»

او ایران را به تشکیل «هلال ترور» در خاورمیانه متهم کرد و نقشه‌ای از ایران، عراق و یمن را که با سایه‌های سیاه پوشانده شده بود برای نشان دادن نظر خود در دست گرفت.

نتانیاهو گفت که اسرائیل به دروغ متهم به نسل کشی است و افزود که تلاش کرده است اطمینان حاصل کند که تمام فلسطینی‌های غزه روزانه سه هزار کالری غذا دریافت کنند.

وی افزود که این حماس است که کمک‌های غذایی را از فلسطینی‌ها می‌دزدد و آن‌ها را می‌فروشد تا در قدرت بماند.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در سازمان ملل اسامی افرادی را که در جریان حملات حماس در هفتم اکتبر کشته یا ربوده شدند ذکر کرد که برخی از بستگان یا نزدیکان آنها نیز در بین حاضران سالن بودند.

وی با بیان اینکه اسرائیل از تلاش برای «بازگرداندن عزیزانتان» دست نخواهد کشید، این را «مأموریت مقدس» خود خواند.

نتانیاهو با عصبانیت خطاب به مقامات کشورهای عضو سازمان ملل که همزمان با آغاز سخنان او، در حال ترک سالن بودند گفت: به شما نیازی نداریم. اسرائیل، با شدت و بدون هیچ گونه نیازی به کمک شما می‌جنگد و ما پیروز خواهیم شد.

Share