در گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن»

نتانیاهو: سوگند خورده‌ایم که حماس را حذف کنیم | هیچ‌چیز جلوی ما را نخواهد گرفت

در شرایطی که عملیات زمینی اسرائیل در غزه در تحقق اهداف خود ناکام مانده نخست‌وزیر این رژیم امروز پنجشنبه ادعا کرد که او مصمم به حذف حماس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرئیل امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا بر پایبندی تل‌آویو به تحقق هدف جنگی این رژیم برای «حذف حماس» تأکید کرد.

نتانیاهو که بعد از دیدار با بلینکن در بیت‌المقدس در یک کنفرانس خبری حضور داشت گفت به وزیر خارجه آمریکا گفته عاملان تیراندازی صبح امروز «همانند حماس» هستند که روز ۷ اکتبر از غزه به اسرائیل حمله کردند.

نخست‌وزیر اسرائیل تأکید کرد: «من به او گفتم: ما سوگند خورده‌ایم و من سوگند خورده‌ام که حماس را حذف کنیم». او اضافه کرد که جنگ در غزه تا زمان ریشه‌کن شدن کامل این گروه و آزادی همه «گروگان‌ها» ادامه پیدا خواهد کرد.

نتانیاهو مدعی شد: «هیچ چیز مانع ما نخواهد شد.»

بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی در روزهای گذشته تصریح کرده‌اند که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد. به عنوان مثال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند روز پیش در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته آنتونی بلینکن در دیدار با نتانیاهو بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تأکید کرده است.

با وجود این، طبق گزارش سی‌ان‌ان بلینکن از سیاست‌های اسرائیل در کرانه باختری نیز انتقاد کرده و خواسته که ساکنان افراطی شهرک‌ها بابت تشدید تنش‌ها علیه فلسطینی‌ها مسئول شناخته شوند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از اسرائیل خواسته تمامی اقدامات ممکن را برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به غیرنظامیان به کار بگیرد.

Share