امام جمعه رشت؛

شرکت ها و سازمان ها برنج داخلی را خریداری کنند | مطالبات چایکاران شمال پرداخت شود

امام جمعه رشت، از دولت خواست جلوی واردات بی رویه برنج را بگیرد تا کشاورزان دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند و گفت: جلوی واردات بی رویه چای خارجی نیز گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۲۷ مهرماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به انفعال سازمان های بین المللی در متوقف کردن رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی، اظهار کرد: سازمان ملل توسط قدرت های استکباری هدایت می شود و مشکل ملت های دردمند را حل نمی کند.

وی بزرگترین ظلم سازمان ملل به امت اسلام را فراهم کردن زمینه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی دانست و افزود: سران رژیم صهیونیستی ثابت کرده اند که هیچ ارزشی برای انسانیت و عدالت و صلح قائل نیستند و دبیرکل سازمان ملل نیز به جنایت های اسرائیل اذعان دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش استکبار جهانی در شکل گیری رژیم صهیونیستی در سزمین های اسلامی، عنوان کرد: اسرائیل سگ هار آمریکا در منطقه ماست و به گزارش رسانه های جهانی، طی یک سال گذشته شاهد تخریب ۶۰ درصد اماکن غزه به دست صهیونیست های اشغالگر هستیم و این سرزمین کوچک بیش از ۱۲۰ هزار بار بمباران شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان شهادت بالغ بر ۴۱ هزار نفر که عمده آنان زن و کودک هستند را تنها گوشه ای از جنایت های رژیم جعلی صهیونیستی دانست و تصریح کرد: اگرچه خواهران و برادران فلسطینی و لبنانی خودمان را از دست داده ایم، اما مقاومت همچنان پابرجا و پیروز است و شاهد تحمیل خسارت های زیاد به رژیم صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت هستیم.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت در غزه و لبنان روز به روز قوی تر شده و دشمن صهیونیستی را در اهداف خود ناکام گذاشته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در کنار محور مقاومت هستند و در نماز جمعه نصر که به امامت رهبر انقلاب اقامه شد، همه جهان اقتدار امت اسلام را مشاهده کردند.

آیت الله فلاحتی عملیات وعده صادق را تنها گوشه کوچکی از قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: شاهد رویکرد بد کشورهای اروپایی در رابطه با ایران هستیم که به بهانه کمک نظامی ایران به روسیه، برخی از شخصیت های علمی و سیاسی و تعدادی از شرکت های ما را تحریم کردند؛ البته ادعای اروپایی ها درباره نقش ایران در جنگ روسیه و اوکراین بی اساس و خلاف واقع است و جمهوری اسلامی آن را رد می کند.

وی از اتحادیه اروپا خواست از آمریکا سوال کند که چرا بمب های یک تنی را بر سر مردم بی دفاع غزه و لبنان می ریزد و تصریح کرد: ملت ایران ملتی مقتدر است و هرگز دست از مقاومت بر نمی دارد؛ البته کشورهای جهان می دانند که اروپا بدون اجازه آمریکا هیچ کاری نمی کند و اقتدار ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حقانیت ملت ایران در دفاع از مظلومان عالم برای جهانیان ثابت شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵ سال است که در سایه ولایت فقیه در مقابل همه هجمه های استکبار جهانی ایستاده ایم و مقاومت کرده ایم و پیروز شده ایم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه از دولت خواست جلوی واردات بی رویه برنج را بگیرد تا کشاورزان دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند و گفت: بخشی از برنج وارداتی در گمرک باقی مانده و احتمال ورود آن به بازار وجود دارد لذا دولت اجازه دهد تا کشاورزان برنج خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند.

وی خرید برنج ایرانی توسط دستگاه ها و تعاونی ها و شرکت ها و فروشگاه ها و سازمان ها و… را خواستار شد و تاکید کرد: متاسفانه بخشی از مطالبات چایکاران شمال کشور نیز پرداخت نشده لذا از دولت انتظار داریم که زمینه فروش چای داخلی را فراهم کند و اجازه واردات بی رویه چای خارجی را ندهد تا بازار چای ایرانی رونق داشته باشد.

Share