در نماز جمعه رشت؛

آیت الله فلاحتی: وضعیت کشور به سیاهی که دشمنان اعلام می‌کنند، نیست

امام جمعه رشت با اشاره به توطئه دشمنان برای نمایش چهره ای ضعیف از جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن از قدرت و توانمندی ایران و نفوذ آن در میان ملت ها هراس دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با تبریک ولادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: ایشان در بسیاری از کشورها وکیل داشتند و پیام‌های خود را از طریق این افراد به گوش مردم می‌رسانند.

وی در ادامه به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در استان گیلان زیرساخت حوزه درمانی به ویژه در زمینه وجود بیمارستان‌ها عقب ماندگی‌های از سال‌های گذشته وجود داشته البته اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست.

کمبود بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در گیلان

آیت الله فلاحتی با اشاره به کمبود بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، تأکید کرد: انتظار می‌رود متولیان در کنار همه اقدامات انجام شده تلاش مضاعفی برای رفع این عقب ماندگی‌ها انجام دهند.

وی در ادامه به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره و اضافه کرد: اگر این نهاد انقلابی نبود سرنوشت انقلاب اسلامی مشخص نبود و قطعاً تبلیغات شوم دشمن می‌توانست نظر و آرای مردم را به هر سمتی تغییر دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عید غدیر خم بعد از بعثت پیامبر مکمل دین اسلام بوده و از اعیاد اعظم بشمار می‌رود، ادامه داد: در سال‌های گذشته در زمینه تبیین ارزش و جایگاه غدیر خم کارهای فرهنگی اندک بوده و باید اقدامات بهتر و تاثیرگذارتر در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های والدین این است که با استفاده از هر زبانی غدیر را برای نسل آینده و جوان جامعه تبیین و تشریح کنند متأسفانه در تاریخ چنان تحریف شده که واقعه بزرگ غدیر خم مغفول بماند و در بخش‌های از دنیای اسلام این جریان نورانی تاریخ اسلام فراموش شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) اشاره و با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از حرکات انسانی و علمی برای حفظ دنیا شکل می‌گیرد، افزود: علمی که انسان را سعادتمند و عاقبت اندیش نکند فایده‌ای ندارد.

وی همچنین به قرائت پیام رهبر معظم انقلاب در منا برای حجاج اشاره و اظهار کرد: این پیام دارای چند محور اساسی برای همه امت اسلامی است. در این پیام رهبری معنویت و وحدت را از پایه‌های اساسی حج برشمرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ایستادگی در برابر توطئه دشمنان برای وحدت اسلامی دومین پیام رهبری بود، تصریح کرد: ایشان فرمودند شرایط ویژه ای به وجود آمده که وحدت و معنویت امت اسلامی را تقویت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران ام القرای جوامع اسلامی

وی با بیان اینکه رهبری به نقش جوانان در حفظ این وحدت به مرکزیت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند، افزود: امروز ایران ام القرا و قلب جوامع اسلامی و بشری بوده و همه می‌دانند نقطه اقتدار و اوج مقاومت ایران است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نمایش چهره‌ای ضعیف و ناکارآمد از جمهوری اسلامی در اذهان مردم دنیا است، گفت: امروز جمهوری اسلامی در بزرگترین آب راه‌های جهانی حضور فیزیکی دارد و از جنوب شرق آسیا تا غرب و آسیا میانه، آمریکا لاتین و تمام قاره‌ها و شبه قاره‌ها میدان‌های را فتح کرده که این میادین مادی نبوده بلکه قلوب ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه دشمن از قدرت و توانمندی ایران اسلامی هراس دارد، بیان کرد: دشمن از همه ابزارها و امکانات خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده و می‌کند البته اخیراً غرب با تصور سلطه چین بر اقتصاد دنیا حدود ۴۰ میلیارد دلار برای برخورد با چین سرمایه گذاری کرده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه یکی از کارهای شوم دشمن در جنگ ادراکی برای اینکه با درک و فهم ملت‌های بهره مندی از همین توطئه‌ها است، ادامه داد: البته ملت ایران بارها نشان داده اند که با بصیرت توطئه دشمنان را شناسایی و آن را خنثی کرده اند.

امام جمعه رشت بزرگنمایی ضعف‌ها جمهوری اسلامی ایران یکی از توطئه‌ها در این سال‌ها بوده است، افزود: از سوی همین کشورها مشکلات و سختی‌ها و گرفتارهایی داخلی خود را سانسور کرده و اعلام نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما منکر وجود مشکلات و برخی کاستی‌ها و کمبودها نیستیم، اظهار کرد: ما تا رسیدن به جایگاه مطلوب و در شأن ملت ایران فاصله زیادی داریم اما وضعیت کشور به سیاهی که دشمنان اعلام می‌کنند، نیست.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امسال با تلاش همه مسئولان و همراهی مردم و به ویژه کشاورزان مشکلات اندکی داشتیم، افزود: البته در برخی مناطق استان گیلان کشاورزان و مردم از نبود آب عذاب می کشند اما از سوی دیگر باید تلاش‌های انجام شده نیز بیان شود.

Share