دبیرکل کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا:

تکمیل راه آهن رشت -آستارا نقش کلیدی در رونق کریدور شمال جنوب دارد

دبیر کل کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا از پایانه مرزی و راه آهن آستارا اظهار کرد: تکمیل راه آهن رشت -آستارا نقش کلیدی در رونق کریدور شمال جنوب دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیرکل کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا موسوم به تراسیکا با حضور در آستارا اظهار کرد: تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا نقش کلیدی در رونق کریدور شمال جنوب دارد و باید نسبت به تکمیل آن برای انتقال بار بین کشورهای هدف اقدام اساسی صورت بگیرد.

آساوبایف هدف از سفر خود به کشورمان را تاکید بر بهره برداری حداکثری از مسیرهای ترانزیتی ایران برای انتقال کالا از کشورهای آسیای مرکزی به اروپا عنوان کرد و گفت:  ساخت ترمینال‌ها در راه آهن آستارا می‌تواند به رونق صادرات و واردات کمک کند و در این راستا بازدیدهای میدانی از مراحل ساخت این ترمینال‌ها انجام شد.

وی اضافه کرد: بررسی مشکلات رانندگان از دیگر برنامه‌های سفر امروز بود که متوجه شدیم رانندگان مدت زمان زیادی را در صف خروج از کشور ایران سپری می‌کنند و ما سعی می‌کنیم این مشکل را در راستای سرعت بخشی به صادرات کالا از مرز آستارا رفع کنیم تا کشور مقابل نسبت به پذیرش کامیون بیش از پیش همت کند.

دبیرکل کمیسیون بین الدولی تراسیکا خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه نوبت دهی کامیون‌ها از جمله اقدامات پسندیده پایانه مرزی آستاراست و ارتباط بین دو کشور را سعی می‌کنیم توسعه بخشیم تا عملیات گذر مرزی به آسانی انجام شود.

آساوبایف ادامه داد: تراسیکا در امر برطرف کردن مشکلات کریدور شمال جنوب آمادگی دارد و حجم حمل و نقل کالا از آسیای مرکزی به اروپا از طریق دریای خزر و جمهوری آذربایجان بیش از ظرفیت آن می‌باشد بنابراین مسیرهای عبوری از ایران هم اکنون بسیار مورد توجه هستند.

سید مرتضی عظیمی مدیر پایانه مرزی آستارا هم گفت: اگر جمهوری آذربایجان در پذیرش کامیون‌ها از طریق دو مرز زمینی این شهرستان سرعت عمل داشته باشد، رانندگان بدون کمترین معطلی از مرز تردد می‌کنند.

وی اضافه کرد: بزرگراه ۱۴۰۰متری آستارا_آستارا و سایت ۶هکتاری پایانه مرزی آستارا از جمله‌ پژوه‌های مهم در این شهرستان است و تکمیل آن در دستور کار قرار دارد.
بازدید از سایت جدید پایانه مرزی آستارا و راه آهن و بارانداز ریلی این شهرستان از جمله برنامه‌های دبیرکل کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا بود.

Share