امام جمعه موقت رشت:

وحدت مسلمانان خنثی کننده توطئه های دشمنان است

امام جمعه موقت رشت، پیامبر اسلام(ص) را محور وحدت و مودت بین ملسمانان دانست و گفت: وحدت شیعه و سنی خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی امروز، ۲۳ شهریورماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرا رسیدن ربیع الاول، ماه ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت مسلمانان، اظهار کرد: پیامبر(ص) محور وحدت و مودت بین ملسمانان است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی زمینه ساز وحدت شیعه و سنی است، افزود: وحدت عامل پیشرفت مسلمانان و خنثی کننده توطئه های دشمنان اسلام است.

به نوشته ایسنا، امام جمعه موقت رشت در ادامه به تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها در چند دهه گذشته مرتکب جنایت های زیادی علیه مردم مظلوم فلسطین شده اند که هرگز از حافظه تاریخ پاک نمی شود و مردم جهان آن را فراموش نمی کنند.

حجت الاسلام صفوی قتل عام های رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اسرائیل با حمایت همه جانبه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا علیه بشریت جنایت می کند و متاسفانه شاهد سکوت مجامع بین المللی در برابر اقدامات وحشیانه اسرائیل هستیم.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها هر روز در نوار غزه دست به جنایت و وحشی گری می زنند، عنوان کرد: اگرچه جنایتکاران بزرگ عالم حامی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی هستند، اما به برکت مجاهدت های رزمندگان جبهه مقاومت به زودی شاهد اضمحلال و نابودی اسرائیل خبیث خواهیم بود.

امام جمعه موقت رشت همچنین به فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و شهادت از اسلام و انقلاب و میهن دفاع کردیم و امروز نیز نیازمند فرهنگ و معارف دفاع مقدس برای عبور از موانع هستیم.

وی ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی، از شاعران و نویسندگان و اهالی قلم به عنوان سربازان عرصه فرهنگ یاد کرد و ادامه داد: اهالی فرهنگ و ادب و هنر باید به جهاد تبیین در برابر استکبار جهانی بپردازند و فرهنگ مقاومت را ترویج کنند.

Share