مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد:

شرکت ۱۵۹ اثر از ۲۲ استان در جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حمایت از گروه‌های نمایشی، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و توانمندسازی گروه‌های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه‌ای و خیابانی را از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان گفت: این جشنواره باهدف حفظ و ارتقای مولفه‌های فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، ارتقای سطح دانش شهروندی، به منظور بهبود زندگی شهری، ارتقای مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم و پاک و اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی و ترویج نشاط، امید و همدلی از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در لاهیجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان سطح آثار رسیده به جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره تعداد ۱۰۷ اثر به بخش مسابقه اصلی، ۲۹ اثر به بخش کودک و ۲۳ اثر به بخش استانی جشنواره راه رافته‌اند که طی سه روز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه جشنواره شهروند لاهیجان و لزوم وجود بخش بین المللی در این جشنواره، به حضور ۴ گروه نمایشی از ۳ کشور روسیه، ترکیه و عراق اشاره کرد و افزود: امید است با برگزاری این جشنواره بخشی از نیازهای هنری استان و حتی کشور پاسخ داده شود.

طاهری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان را در کنار جشنواره تئاتر استانی گیلان از رویدادهای مهم نمایشی استان برشمرد و گفت: رویدادهای نمایشی استان میتواند تقویت کننده ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنرهای نمایشی باشد.

وی رشد و توسعه تئاتر استان را با توجه به پیشینه هنر نمایش در گیلان مرهون حضور بزرگان و نام آوران گیلانی این هنر دانست و گفت: حمایت از گروه‌های نمایشی، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و توانمندسازی گروه‌های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه‌ای و خیابانی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در لاهیجان برگزار می‌شود.

Share