وحید خرمی اعلام کرد؛

بهره برداری از ۴ پروژه آب منطقه ای گیلان در هفته دولت؛ از تصفیه خانه طول لات تا سد لاستیکی ماسال

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، مجموع پروژه های آماده افتتاح هفته دولت سال جاری را چهار پروژه دانست و گفت: سد لاستیکی فخرآباد، مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب آستانه اشرفیه، فاز اول تصفیه خانه آب طول لات و سد لاستیکی ماسال از جمله این پروژه هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید خرمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه سد پلرود، اظهار کرد: کارگاه سد مجددا فعال شده و طرح راه جایگزین در حال به روزرسانی و انتخاب پیمانکار است.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با اداره کل منابع طبیعی استان گیلان جهت قطع اشجار تعیین شده انجام گرفته است، افزود: ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری تخصیص پیدا کرده و مجددا به همین اندازه تخصیص خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از تسریع در روند اجرای بدنه سد با تزریق اعتبارات و فعال شدن کامل کارگاه خبر داد و متذکر شد: بدنه سد بیش از ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از اجرای راه جایگزین، سرعت پروژه افزایش می یابد و می توان امید به بهره برداری تا سال آینده بود.

خرمی در ادامه به بهره برداری از پروژه مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب آستانه اشرفیه در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و می تواند روزانه ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب را به شبکه آستانه اشرفیه تزریق کند؛ در ادامه پروژه احداث مخزن هوایی را به حجم ۷۰۰ مترمکعب دنبال خواهیم کرد تا توزیع آب در سطح شهر راحت تر شود.

وی از دیگر پروژه های هفته دولت امسال را سد لاستیکی فخرآباد دانست که هم اکنون تحویل داده شده و عنوان کرد: این سد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان احداث شده و در فصل آتی آماده بهره برداری است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان همچنین از فعالیت تصفیه خانه اضطراری طول لات خبر داد و بیان کرد: این تصفیه خانه در آینده به سد پلرود متصل می شود، اما در حال حاضر فاز اضطراری آن را با حجم ۴۰۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار کردیم تا کمبود آب را جبران کند؛ در ادامه پروژه نیازمند اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی جهت راه اندازی کامل و به روز این تصفیه خانه هستیم.

وی مجموع پروژه های آماده افتتاح هفته دولت سال جاری را چهار پروژه دانست و یادآور شد: بهره برداری از تصفیه خانه طول لات و افتتاح سد لاستیکی ماسال نیز با حضور استاندار گیلان آغاز می شود.

Share