با پیشرفت فیزیکی 93 درصدی؛

سد لاستیکی فخرآباد رشت در فصل زراعی پیش رو آماده بهره برداری است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر گفت: سد لاستیکی فخرآباد در فصل زراعی پیش رو برای کمک به کشاورزان منطقه در تأمین آب زراعی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی نژاد نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به همراه ارسلان هاشمی رئیس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه‌های شمالی و سرپرست حوضه آبریز رودخانه سفید رود بزرگ از سد لاستیکی در حال ساخت فخرآباد رشت بازدید نمودند.

وحید خرّمی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در این بازدید در تشریح این پروژه گفت: سد لاستیکی فخر آباد با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان رشت با پیشرفت ساخت۹۳ درصدی در حال اجراست و به زودی به مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 خرّمی افزود: سد لاستیکی فخر آباد می‌تواند در سال ۴۵۰ هزار متر مکعب آب ذخیره کند و حجم آب تنظیمی سالیانه آن برابر با ۲ میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه، آبگیری ایمن کانال انحراف آب، ذخیره موقت آب رودخانه و زهکش‌ها برای تأمین آب کشاورزی، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ، بهبود شرایط زیست محیطی و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، بهره برداری توریستی و تفریحی و ساماندهی رودخانه در این محدوده را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی فخرآباد رشت عنوان کرد.

Share