مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود؟

ورزشکارانی که می‌خواهند توده عضلانی خود را افزایش داده و عملکرد ورزشی‌شان را بهبود بخشند، می‌توانند با مکمل‌های خوراکی به خواسته خود برسند. مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود؟

باتوجه به میزان سنگینی و شدید بودن نوع ورزش، بدن به غذا احتیاج پیدا می‌کند‌. مثلاً ورزشکاران استقامتی که معمولاً یک ساعت به‌طور مداوم فعالیت دارند، هنگام تعریق، منزیم، پتاسیم و سدیم را از دست می‌دهند که باید آن‌ها را جایگزین کنند. از آن‌جایی که بافت‌های ماهیچه‌ای حین ورزش شدید، تجزیه می‌شوند ورزشکاران برای ترمیم آن‌ها به پروتئین‌ نیاز دارند. دغدغه مهم ورزشکاران مصرف مکمل‌های غذایی مناسب بعد از ورزش شدید است؛ اما مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود؟ به نظر می‌رسد مکمل‌هایی مانند کراتین، منزیم و… برای ورزشکاران بسیار مناسب است.

مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود؟

بهترین مکمل های عضله ساز برای ورزشکاران

ورزشکارانی که می‌خواهند توده عضلانی خود را افزایش داده و عملکرد ورزشی‌شان را بهبود بخشند، می‌توانند با مکمل‌های خوراکی به خواسته خود برسند. مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود؟ مکمل‌های لازم برای ورزشکاران دارای انواع مختلفی از جمله کربوپروتئین‌ها، پروتئین‌ها، اسید آمینه‌ها، چربی‌سوز‌ها و عضله‌سازها هستند که هرکدام از آن‌ها فواید خاص خود را دارند. شما با استفاده از مکمل مناسب می‌توانید حرکات ورزشی را نیز آسان‌تر انجام دهید.

افرادی که به‌دنبال عضله سازی درست و اصولی هستند و از یک برنامه منظم ورزشی و غذایی پیروی می‌کنند؛ اما هنوز نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند، با استفاده از مکمل‌های عضله‌ساز می‌توانند روند کار خود را سرعت ببخشند. سوال پرتکرار مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود، ذهن بسیاری از ورزشکاران را به خود مشغول کرده است. باید گفت که مصرف مکمل‌هایی مثل ویتامین وی، گینر و… می‌توانید روند عضله‌سازی درست را تسریع داده و زودتر به هدف برسید.

مکمل کراتین

ماده‌ای که به اسید آمینه شباهت دارد و کاملا طبیعی از اسید‌های آمینه گلیسین و آرژنین موجود در بدن شکل می‌گیرد را کراتین می‌گویند. مکمل کراتین که جزئی از مکمل‌های بدنسازی بوده که عملکرد مغزی را تقویت و بهبود می‌بخشد. مصرف کراتین به مدت ورزش شما می‌افزاید.

  • میزان مصرف: هفته اول ورزش روزانه ۲۰ گرم مصرف کنید و از هفته دوم به‌ بعد روزانه ۱۰ گرم استفاده شود.

گینر

یکی از پاسخ‌ها به سوال مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود، مکمل گینر است؛ زیرا دارای فواید بسیار خوبی بوده و پرطرفدار‌ترین مکمل به‌حساب می‌آید. مکمل گینر دارای کالری بسیار بالایی بوده که برای عضله‌سازی و افزایش وزن کاربرد دارد. تفاوت بین این دو نوع در متریال تشکیل‌دهنده آن و تاثیرشان بر فرد خواهد بود. در مکمل گینر افزایش وزن، میزان کربوهیدرات نسبت به پروتئین‌ها بیشتر بوده و در گینر عضله‌ساز برعکس است.

  • میزان مصرف: صبح قبل از تمرین بعداز بیدار شدن و بلافاصله بعد از تمرین که حدودا ۱۰ الی ۲۰ گرم باید مصرف شود.

پودر پروتئین وی

یکی از پروتئین‌های محبوب و پرطرفدار بین ورزشکاران و بدنسازان، پودر پروتئین وی بوده که به آب پنیر معروف است. در قدیم ارزش غذایی این ماده ناشناخته بوده و آن را بیرون می‌انداختند؛ اما امروزه بعد از فرآوری، این مایع را در اختیار افراد قرار می‌دهند. پروتئین وی دارای طعم‌های مختلفی مثل شکلاتی، توت‌فرنگی و وانیل بوده که باید هنگام خرید آن به ترکیبات و افزودنی‌های آن توجه کرد.

  • میزان مصرف: حداقل ۱۰ تا ۳۰ گرم، نیم‌ ساعت قبل از تمرین و ۱۰ تا ۳۰ گرم بعد از تمرین

بهترین مکمل های چربی سوز برای بدنسازان

بهترین مکمل های چربی سوز برای بدنسازان

یکی از دسته‌بندی‌های مکمل‌ها، مکمل‌های چربی‌سوز بوده که بسیار پرطرفدار هستند؛ اما در میان آن‌ها مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود؟ تولید‌کنندگان این محصولات ادعا می‌کنند که این مکمل‌ها کاهش وزن را با افزایش متابولیسم، ترشح هورمون‌های خاص در نتیجه بی‌اشتهایی انجام می‌دهند. البته باید متوجه مکمل‌های تقلبی نیز باشید؛ زیرا ممکن ‌است برخی از مکمل‌ها با ناخالصی‌هایی که دارند موجب کاهش وزن سریع شما شوند. این مکمل‌ها در طی زمان آسیب‌زننده خواهند بود؛ بنابراین باید مصرف آن‌ها را قطع کنید.

مکمل چای سبز

یک دم‌نوش محبوب چربی‌سوز در بین افراد چای سبز است که فواید چربی‌سوزی دارد. برای تولید قرص چای سبز نیز از خود چای کمک می‌گیرند. این قرص با افزایش متابولیسم بدن و بالا رفتن سوخت‌وساز، چربی‌های بدن را می‌سوزاند. همچنین این قرص‌ها میل به غذا را کم کرده و با کاهش وزن افراد می‌شوند. حتما توجه داشته باشید که قرص چای سبز را از داروخانه‌ها و برندهای معتبر تهیه کنید و از خرید تبلیغات مختلف پرهیز کنید.

مکمل کافئین

کافئین به‌طور کلی یه محرک هوشیاری و بیداری است؛ اما در بین ورزشکاران برای افزایش انرژی و چربی‌سوزی مصرف می‌شود. مکمل‌های کافئین با کاهش اشتها، افزایش سوخت‌وساز و متابولیسم بدن باعث چربی‌سوزی در بین ورزشکاران می‌شوند، اما در طی زمان بدن شما نسبت به این مکمل مقاومت نشان داده و دیگر اثری ندارد.

  • نیم ساعت قبل از شروع تمرین یک عدد قرص ، در صورت تمایل به مصرف بیشتر ، تعداد مجاز در روز ۱ تا ۳ عدد به فاصله زمانی ۳ تا ۴ ساعت است.

مکمل خوب برای بالا بردن انرژی ورزشکاران

مکمل خوب برای بالا بردن انرژی ورزشکاران

مکمل‌هایی که باعث افزایش انرژی می‌شوند نیز در دسته مکمل‌های بدنسازی قرار دارند که ورزشکار می‌تواند قبل از شروع تمرین برای توان و انرژی بیشتر و روحیه بالاتر مصرف کند. اغلب این مکمل‌ها قرصی یا پودری هستند. در پاسخ به مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود باید گفت که ورزشکاران می‌توانند از این مکمل‌ها برای سلامتی خود استفاده کنند؛ اما بهترین کار مشورت با پزشک قبل از مصرف هر قرص و مکملی خواهد بود تا نسبت به مصرف بی‌عوارض آن مطمئن باشید.

مکمل بتا آلائین

یک مکمل از نوع اسیدآمینه است که با داشتن خاصیت کاهش خستگی و بهبود عملکرد ورزشی، بهترین گزینه برای پاسخ به سوال مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود، خواهد بود. این مکمل علاوه‌بر افزایش انرژی، بر عضله‌سازی نیز تاثیر دارد.

  • میزان مصرف: ۴ گرم به طور روزانه در ۸ هفته متوالی

مکمل منزیم

کاهش منزیم در بدن به ضعف عضلات و خستگی منجر می‌شود. وقتی عضلات در حالت خستگی یا ضعف قرار می‌گیرند، هیچ تمرینی قادر به جبران این کمبود نخواهد بود. کمبود منزیم در بدن باعث آسیب‌ها و بیماری‌های متعددی در ورزشکاران می‌شود؛ به همین دلیل ورزشکاران باید در حین ورزش و بعد از آن منزیم مصرف کنند. مکمل‌ها و قرص‌های منزیم جبران‌کننده این کمبود هستند که در دسته پیشنهادی مکمل های لازم برای ورزشکاران قرار دارند.

مکمل منزیم

سخن پایانی

مصرف کدام مکمل ها به ورزشکاران توصیه می شود؟ ورزشکارانی که به‌دنبال سرعت بخشیدن به روند تناسب اندام خود هستند، می‌توانند با استفاده از مکمل‌های مختلف به هدف خود نزدیک شوند. ورزشکاران باتوجه به نیاز و انتظارات خود می‌توانند مکمل‌های خالص را بدون عوارض استفاده کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنند؛ اما باید بدانید که مکمل‌هایی مثل گینر در کنار برنامه‌ غذایی و ورزشی مناسب عمل می‌کنند و بر بدن افرادی که بدون برنامه صحیح، مصرف می‌کنند تاثیر نخواهد گذاشت یا اثر عکس می‌گذارند.

Share