رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان؛

مرکز کارشناسان رسمی استان گیلان در بیش از ۶۰ رشته تخصصی در حال ارایه خدمت به مردم است

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان گفت:۷۵۰ کارشناس مجهز به دانش روز و با تخصص های گوناگون در بیش از ۶۰ رشته تخصصی در حال ارایه خدمت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمد باقری هره دشت، رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه با بیان اینکه روز خبرنگار، فرصتی ارزشمند و گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسان های فرهیخته ای است که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم کردند، اظهار کرد: شهید محمود صارمی، مظهر مجاهدت در عرصه خبر، از نمونه های جاودان آنان است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران سمبل تعهد، امانت، وظیفه شناسی و مطالبه گری هستند، گفت: خبرنگار می‏داند که آن کس که آگاه‏تر است مسؤول‏تر بوده و در قبال ملت و کشور، در قبال باورها و اعتقادات مردم، در قبال منافع ملی، در قبال تهاجم فکری به مرزهای فرهنگی، در قبال اخلاق جامعه مسولیت دارد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان با اشاره به کارکردهای رسانه در جامعه بیان کرد: بی تردید کارکرد خبرنگاران به ویژه در حوزه رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود استان و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی غیرقابل انکار و به شدت تاثیرگذار است.

به گفته باقری هره دشت، می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم شاهد همراهی و هم افزایی اصحاب رسانه در بیان ظرفیت های استان در حوزه کارشناسی و تعرفه مرکز کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان نهاد متولی و توسعه دهنده خدمات کارشناسی در استان باشیم، تصریح کرد: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان در یک نگاه توسعه خدمات شایسته قضائی، با هدف در دسترس بودن این خدمات برای عموم مردم، استقرار عدالت و اتقان آرای محاکم در رسیدگی به دعاوی تخصصی و همچنین دسترسی دستگاه های اجرایی به خدمات کارشناسی رسمی، مستلزم وجود نیروی متخصص و متعهد کارشناس رسمی دادگستری است.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان با اشاره به ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: قوه قضائیه به منظور اعمال حمایت های لازم حقوقی و تسهیل دستیابی مردم به خدمات قضائی و حفظ حقوق عامه، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده را تشکیل داد.

به گفته وی، در حال حاضر در مرکز کارشناسان رسمی استان گیلان، ۷۵۰ کارشناس مجهز به دانش روز و با تخصص های گوناگون در بیش از ۶۰ رشته تخصصی در حال ارایه خدمت بوده و با عنایت به وجود ظرفیت های کارشناسی این مرکز در رسته های مختلف، آمادگی ارایه خدمات کارشناسی را دارند.

باقری هره دشت گفت: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان گیلان به عنوان نهادی نوپا و بدون وابستگی به بخش دولتی، به منظور تداوم و تاثیر ارایه خدمات و ایجاد ظرفیت جذب کارشناسان جوان و تحصیلکرده استان به ویژه در حوزه های فناورانه و دانش بنیان، فعالیت متقن و شایسته در حوزه ارایه خدمات کارشناسی به مردم، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی انجام می دهد.

Share