مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اعلام کرد:

عملکرد ۸۳ درصدی در جذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق

مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان اظهار کرد: عملکرد ۸۳ درصدی در جذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق از ابتدای سال برای این شرکت ثبت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان باتوجه به اجرای طرح استقلال شرکت‌های توزیع برق گیلان از ابتدای سال جاری، عملکرد این شرکت در حوزه بازار برق و انرژی به منظور جذب منابع را مورد ارائه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ و با اجرای طرح مذکور در سطح کشور، شرکت‌های توزیع اعتبارات خود را از محل فروش انرژی به مشترکین دریافت می‌کنند.

صادقی افزود: باتوجه به نحوه اجرای این طرح شرکت‌های توزیع برق ملزم به دریافت بهای برق فروخته شده خود از مشترکان بصورت جاری هستند تا پس از پایش، معادل آن اعتبار و بودجه هفتگی جهت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های خود در کنار هزینه‌های جاری دریافت می‌کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: استقلال مالی شرکت‌های توزیع، مسوولیت این شرکت‌ها را در قبال وصول مطالبات و خرید برق برای تامین نیاز مصرف برق مشترکان بیشتر می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین طبق دستورالعمل شرکت توانیر مشترکان مصارف سنگین ملزم به خرید برق مورد نیاز خود از بورس انرژی هستند که این موضوع بصورت خرید مستقیم از بورس یا از دفاتر بازار برق شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور امکان‌پذیر است.

صادقی گفت: از ابتدای سال تا ۳ مرداد سالجاری دفتر بازار برق شرکت توزیع برق گیلان ۱۰۱۲ میلیون کیلوواتساعت برق از بورس انرژی خریداری کرده است که این عملکرد منجر به صرفه جویی مبلغی حدود ۴۰ میلیارد تومان در سطح شرکت شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: عملکرد ۸۳ درصدی در جذب منابع تخصیصی از طریق بازار برق از ابتدای سال برای این شرکت ثبت شده است.

Share