لزوم همکاری توزیع برق گیلان؛

برق گرفتگی پروژه‌های عمرانی رشت؛ تاسیسات برق مانع اجرای سریع طرح میثاق!

با توجه به اینکه به گفته عوامل اجرایی، حداقل بر روی ۲ پروژه عمرانی شهر رشت وجود تیربرقهای مزاحم تاثیر منفی گذاشته است، از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود که در راستای گره گشایی از این مشکل وارد میدان شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالیکه استاندار گیلان اردیبهشت ماه سال جاری در حاشیه بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی طرح میثاق ضمن دستور به مدیرعامل توزیع برق گیلان مبنی بر جابجایی تاسیسات در جهت تسریع بر تکمیل و افتتاح پروژه‌های عمرانی طرح میثاق تاکید کرده بود اما این چالش همچنان گریبانگیر شهر رشت است.

فقدان مدیریت یکپارچه شهری، تاثیرات منفی زیادی بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی گذاشته تاجاییکه وجود تیرهای برق مزاحم در روند اجرای پروژه‌های طرح میثاق و تقاطع‌های غیر همسطح مانع ایجاد کرده است.

درحالیکه پروژه تقاطع غیرهمسطح رودباری از یک سمت به صورت کامل آغاز شده بود اما به دلیل وجود خطوط فشاری قوی و علی رغم پیگیری ۶ ماهه به نتیجه نرسیده و روند کار را متوقف کرده است، همچنین در پروژه نیروی دریایی و لاین سمت توشیبا نیز تیربرق‌ها جمع آوری نشده‌اند و روند کار به همین دلیل با کندی پیش می‌رود.

ناگفته نماند که شهرداری رشت علی رغم تمام فشارهای مالی، برای این پروژه‌ها تامین اعتبار صورت داده و ۵ پروژه به صورت همزمان کلید خورده است که از پیشرفت خوبی نیز برخوردار‌ند اما هنوز شاهد مشارکت جدی توزیع برق گیلان نیستیم و از سوی دیگر این پروژه‌ها باید به اتمام برسد تا سایر پروژه‌های عمرانی نظیر گلباغ نماز و رینگ ۹۰ متری آغاز شود.

طبق قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری ها» باید هنگام پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را داشته باشند تا طولانی شدن پروژه‌ها منجر به تضییع حقوق بیت الامال نشود.

با توجه به اینکه به گفته عوامل اجرایی، حداقل بر روی ۲ پروژه عمرانی شهر رشت وجود تیربرقهای مزاحم تاثیر منفی گذاشته است، از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود که در راستای گره گشایی از این مشکل وارد میدان شوند.

از توزیع برق گیلان نیز انتظار می‌رود که تلاش مضاعفی در این خصوص داشته باشد چراکه از یک سو، فصل مناسب سال جهت کارهای عمرانی درحال از دست رفتن است و از سوی دیگر شهروندان به دلیل ترافیک آزار دهنده رشت در تنگنا قرار دارند.

Share