امام جمعه آستارا:

صحبت‌کردن از رابطه مجدد با آمریکا نشانگر خودباختگی است | مشارکت بالا در انتخابات موجب تقویت نظام می‌شود

امام جمعه آستارا گفت: برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در سخنان تبلیغاتی خود حرف از رابطه مجدد با آمریکا می‌زنند که این امر نشانگر خودباختگی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مناسبت عید سعید غدیر خم به بیان جایگاه و ارزش این عید بزرگ اسلامی و آثار ولایت و امامت در دین مبین اسلام و آداب غدیر پرداخت.

وی با بیان اینکه امامت و ولایت به واسطه عید غدیر یک نعمت الهی است بر لزوم شکرگزاری بر نعمت‌ها تأکید کرد و با بیان احادیثی از اهل بیت (ع) این نعمت را یک نعمت معنوی و موجب سعادت زندگی دنیا و آخرت دانست که باید فرهنگ آن نسل به نسل انتقال یابد.

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی، قوه قضاییه را از ارکان اصلی نظام جمهوری جهت اقامه عدل و احقاق حقوق مظلومین دانست که امروزه با توسعه و پیشرفت فناوری‌ها توانسته با دانش روز خدمات نوینی ارائه دهد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی اول تیر ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را گرامی داشت و از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در نظم دهی و انسجام برنامه‌های دینی و تبلیغی در عرصه‌های مختلف روحانیت، مداحان، هیأت مذهبی و طرح‌های قرآنی تقدیر و تشکر نمود.

امام جمعه آستارا روز اصناف و دهه تولید و تجارت را نیز گرامی داشت و به نقش مهم اصناف و بازاریان در برنامه‌های اجتماعی و حل مشکلات مردمی اشاره کرد و خواستار حضور بیشتر آن‌ها در صحنه‌ها شد. وی به خدمات اداره صنعت معدن و تجارت آستارا نیز تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی به مسأله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و ضمن دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات گفت: در انتخابات دو مسأله اساسی و مهم داریم؛ اول مشارکت بالا که موجب تقویت نظام و نا امید کردن دشمنان و پشتوانه رئیس جمهور منتخب خواهد بود. مسأله دوم نیز انتخاب درست و بهترین گزینه از میان شش نامزد موجود است که با بررسی سوابق، عملکرد و برنامه‌های ارائه شده در فرصت تبلیغاتی قابل شناسایی و انتخاب است. مردم برنامه‌های و جهت گیری‌ها را می‌بینند و افراد و حامیان نامزدهای انتخاباتی را هم می‌بینند که می‌تواند در تصمیم گیری کمک کند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها در تبلیغات از عدم اعتماد مردم صحبت می‌کنند گفت: اگر مردم به نظام مسئولان خود اعتماد نداشتند در تشییع شهدای خدمت میلیونی حاضر نمی‌شدند. بعضی‌ها هم از رابطه مجدد با آمریکا سخن می‌گویند که نشان از خودباختگی آنان است در حالی که آمریکا در بدترین شرایط و دوران خود به سر می‌برد.

Share