امام جمعه آستارا خواستار شد:

دولت جدید از روی کارآمدن افراد انقلابی‌نما و ناکارآمد جلوگیری کند

امام جمعه شهرستان مرزی آستارا گفت: بیان کردن معیارهای مذهبی و قومیتی یقینا شاخص خوبی برای تصدی مسئولیت نیست و دولت چهاردهم از روی کارآمدن افراد انقلابی‌نما جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آستارا ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به بررسی کیفیت مجالس عزاداری در دهه اول محرم پرداخت و گفت: باید این مجالس به کلاس درس معرفت و امام‌شناسی تبدیل شود و از اموری که موجب پایین آمدن شأن اهل بیت (ع) می‌شود پرهیز کرد.
وی با بیان اینکه نسل جدید امروز در اختیار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است تأکید کرد: باید ارتباط چهره به چهره با جوانان بیشتر شود تا با رسیدن به زبان مشترک، سؤالات آنان را شنیده و خواسته‌هایشان را فهمیده و پاسخی درخور و متناسب با نیازهای فکری و روحی آنان ارائه دهیم تا بتوانیم محبت امام حسین (ع) و معارف دینی را در وجودشان نهادینه کنیم.
خطیب جمعه آستارا با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم گفت: اکنون زمان رقابت تمام شده و به جای تخریب و عیب جویی ها، باید به فکر تقویت و همدلی بود تا با کمک و یاری همدیگر رییس جمهور منتخب را در مسیر خدمت و تداوم راه شهید رئیسی یاری کنیم.
باقری ارومی با توجه به گمانه زنی‌ها در خصوص افراد کابینه خاطر نشان کرد: دولت جدید باید با بررسی و دقت موشکافانه افراد شایسته و توانمند را برای تصدی پست‌های حساس وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها انتخاب کند و از روی کار آمدن افراد ناکارآمد و انقلابی نما جلوگیری نماید.
وی تصریح کرد: باید ملاک و معیار و امتیاز افراد برای تصدی مسئولیت‌ها تخصص و تعهد آن‌ها باشد و بیان کردن معیارهای مذهبی و قومیتی یقینا شاخص خوبی برای تصدی مسئولیت نیست و تاریخ مصرف این کارهای پوپولیستی و عوام فریبانه گذشته است.
باقری ارومی خاطرنشان کرد: انتظارات از دولت چهاردهم بر اساس شعارهایی که رئیس جمهور منتخب بر اساس اصول مورد قبول خود، یعنی حق و عدالت بیان کرده بسیار بالا است و همگان منتظر اجرای حق و عدالت توسط دولت جدید هستند.
امام جمعه آستارا با اشاره به ترور نمایشی و ساختگی ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا گفت: متهم کردن جمهوری اسلامی به دست داشتن در این ترور ناموفق اقدامی بسیار ناشیانه و دلیل نمایشی بودن این عملیات تروریستی می‌باشد.
وی با تأکید بر اینکه ترور رؤسای جمهور و نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا امری مسبوق به سابقه بوده است افزود: آمریکا خود عامل اصلی ترویج و گسترش تروریسم در جهان است و همه گروه‌های تروریستی در سالهای اخیر با حمایت و سلاح‌های آمریکایی اقدام به جنایت کرده اند.

Share