پلیس اعلام کرد

انهدام باند ۹ نفره کلاهبرداری در سایت دیوار در رشت

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند ۹ نفره که از طریق سایت دیوار مبالغ زیادی از مردم کلاهبرداری کرده‌اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار «حسین حسن‌پور» با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، گروهی از افراد با تشکیل یک باند از طریق سایت دیوار در حوزه کلاهبرداری مثلثی فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: این افراد با وجوه واریز شده از قربانیان مرحله اول اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، لپ‌تاب و کنسول بازی از قربانیان مرحله دوم کرده و پس از تحویل آن‌ها از اسنپ، جنس دریافتی را به یک مالخر دیگر می‌فروختند.
وی در ادامه گفت: پلیس با انجام تحقیقات و اقدامات فنی مخفیگاه متهم ۴۱ساله اصلی این پرونده‌ها را در شهرستان رشت شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او و ۸ همدستش را دستگیر کرد.
جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام کلاهبرداری بوده اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و مشخص شد تاکنون ۲۱ فقره شکایت و پرونده به ارزش مالی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از آن‌ها در گیلان مفتوح بوده و پرونده‌های مشابه دیگری نیز در سایر استان‌ها نیز از این افراد ثبت شده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا ۹ متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند.
سردار حسن‌پور با تاکید بر اخذ اطمینان کامل شهروندان از طرف معامله و صحت اموال در خریدهای اینترنتی و تبلیغات فضای مجازی، به مجرمان سایبری هشدار داد: هر شخصی که به‌خواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اعتماد شهروندان سوءاستفاده کند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد.

Share